اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

ورود بیش از 950 هزار گردشگر نوروزی به اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ورود بیش از 950 هزار مسافر و گردشگر نوروزی به استان اردبیل در ایام تعطیلات سپری شده خبر داد.

ورود بیش از 950 هزار گردشگر نوروزی به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اردبیل در نگارخانه خطائی اظهار داشت: مسافران ورودی به استان اردبیل اغلب مقصد تفریح و گردشگری خود را شهرهای توریستی و پرجاذبه قرار داده‌اند به طوری که اردبیل، سرعین، مشگین‌شهر و شهرهای شمالی استان اردبیل بیشترین مقصد گردشگران در این ایام بوده است.

وی از رشد 30 درصدی ورود مسافران نوروزی به استان اردبیل در چند روز اخیر خبر داد و بیان داشت: سعی کردیم با راه‌اندازی اکیپ‌ها و گروه‌های راهنمای مسافران و گردشگران به ویژه از طریق جمعیت هلال احمر آنها را درست و شایسته هدایت و راهنمایی کنیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 850 هزار مسافر نوروزی به استان اردبیل سفر و از جاذبه های سیاحتی این استان استفاده کرده اند.

ندایی با بیان این که میزان مسافرت‌ها به این استان از روز پنجم فروردین افزایش یافته پیش‌بینی کرد؛ تعداد مسافران نوروزی این استان تا پایان تعطیلات به بیش از 2.5 میلیون نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: 30 هزار تخت در قالب 225 هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و تعدادی از مدارس و خانه‌های استیجاری در استان پذیرای مسافران نوروزی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: 250 باب خانه در شهر گردشگری سرعین نیز برای اسکان سرریز مسافران ساماندهی و پیش‌بینی شده است.

ندایی در پایان به تهیه و چاپ بروشور راهنمای مسافران اشاره کرد و اظهار داشت: در این بروشورها اطلاعات مختلفی از جمله شماره تلفن فرمانداران، مدیران و شماره تماس‌های ضروری چون اورژانس و امداد و نجات لحاظ شده و در ورودی شهرستان‌های استان در چادرهای راهنمای مسافران در بین میهمانان ورودی به استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول