اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری کامیاران صورت گرفت؛

غرس 5 هزار اصله نهال در فضاهای سبز کامیاران

خبرگزاری فارس: شهردار کامیاران از غرس 5 هزار اصله نهال توسط شهرداری کامیاران در فضاهای سبز این شهر خبر داد.

غرس 5 هزار اصله نهال در فضاهای سبز کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ناصر الماس‌پور ظهر امروز در مراسم نهال‌کاری و گل‌کاری فضاهای سبز شهرستان کامیاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت و تاثیر فضاهای سبز و درختان در پاک‌سازی هوا و تلطیف کردن فضاهای شهری واحد فضای سبز شهرداری کامیاران با به کارگیری نیروهای متخصص اقدام به غرس نهال در این فضاها کرده است.

وی افزود: در زمینه فضای سبز امسال با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان کامیاران 5 هزار اصله نهال شامل گونه‌های کاج، سروسوزنی، سرونقره‌ای و افرا را در محله‌های تپه قوچه پاشا، خیابان خلفای راشدین، پارک‌های ورودی شهر و شهرک بعثت غرس شده است.

* گل‌کاری میادین و بلوارهای کامیاران نیازمند 200 میلیون ریال اعتبار است

شهردار کامیاران اضافه کرد: برای گل‌کاری میادین و بلوارها و رفوژهی خیابان‌ها و پارک‌های جدید‌الاحداث سطح شهر 5 هزار جعبه گل از نوع گل بنفشه، مینا و گل‌های تزئینی فصلی با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال نیاز است که تاکنون توسط واحد فضای سبز شهرداری کامیاران 19 میلیون ریال هزینه شده است.

الماس‌پور تصریح کرد: در راستای توسعه فضای شهری و افزایش میزان رضایت‌مندی و رفاه شهروندان کامیارانی به ویژه ساکنان شهرک بعثت فاز یک، در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال پارک شهرک بعثت فاز یک توسط شهرداری کامیاران احداث شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر این پارک با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در دست اجرا است، ابراز امیدواری کرد: بزودی این پارک به بهره‌برداری می‌رسد و ساکنان منطقه فاز یک شهرک بعثت نیز از نعمت پارک بین محله‌ای بهره‌مند خواهند شد.

شهردار کامیاران اضافه کرد: با راه‌اندازی این پارک سرانه فضای سبز هر شهروند کامیارانی به هفت متر مربع خواهد رسید که با سرانه پیشنهادی مشاور برای تحقق فضای سبز عمومی شهر در طرح جامع کامیاران تنها نیم متر اختلاف خواهد داشت.

الماس‌پور متذکر شد: با ساماندهی دستفروشان، صنوف و مشاغل مزاحم به‌زودی مشکل سد معابر و ترافیک خیابان‌های گیلانی و شهید بهشتی برطرف خواهد شد و با عملیاتی شدن مراحل احداث پل بر روی رودخانه شهر کامیاران در کنار ترمینال شهدا این شهر، علاوه بر رفع و کاهش بار ترافیکی، محور تردد جدیدی در ضلع شرقی و غربی شهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول