اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار سعدآباد خبر داد

ورود 315 هزار گردشگر نوروزی به سعدآباد

خبرگزاری فارس: بخشدار سعدآباد از ورود 315 هزار گردشگر نوروزی به سعدآباد خبر داد.

ورود 315 هزار گردشگر نوروزی به سعدآباد

غلامرضا وفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سعدآباد اظهار داشت: بخش سعدآباد در بین بخش‌های استان در حوزه گردشگری و اماکن توریستی جایگاهی قابل قبول دارد و سال گذشته بیش از 1.5 میلیون مسافر وارد این بخش شدند.

وی افزود: از ابتدای تعطیلات تا پایان روز پنجم فروردین بیش از 315 هزار مسافر نوروزی وارد سعدآباد شده‌اند و از جاذبه‌های متنوع و جالب‌توجه این منطقه بازدید کرده‌اند.

بخشدار سعدآباد خاطر نشان کرد: اماکن اقامتی و مدارس محل اسکان مهمانان از امکانات مجهز و بهداشتی برخوردار هستند و رضایت خاطر مهمانان مهم‌ترین اولویت ستاد اسکان و تسهیلات سفر است.

وفایی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه کشاورزی در بخش سعدآباد تصریح کرد: در سال تولید ملی باید به کشاورزی اهمیت بیشتری بدهیم و باید در تولیدات بیشتر و باکیفیت‌تر اهتمام ورزیم.

وی گفت: بر اساس آمار موجود شغل 83 درصد مردم این بخش کشاورزی و باغداری است که برنامه‌ریزی مناسبی برای افزایش بهره‌برداری در کشاورزی این منطقه صورت گرفته است.

این مسئول بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و بحران شدید آب کشاورزی، برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت، دراز مدت و پیگیری برای اجرایی شدن آنها در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: توزیع عادلانه آب بر اساس کنترل و نظارت دائمی، گزارش روزانه و هفتگی از سوی سرپرست شبکه آبیاری به بخشدار و نیز سرکشی مداوم بخشدار از کانال‌های آبیاری، تزریق آب به کانال حاج مهدی و احداث سد دالکی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

وفایی از تشکیل شورای پیگیری محصول خرما در سعدآباد خبر داد و افزود: این شورا از کارشناسان زبده استانی، شهرستان و بخش تشکیل می‌شود که انتظار داریم تدبیری شایسته در بهبود وضعیت خرما بیندیشند.

وی گفت: تشکیل تعاونی‌های کشاورزی و تلاش برای بازاریابی خرما از طریق مراجع ذیصلاح نیز از دیگر برنامه‌ها در بخش سعدآباد است. استفاده بهینه از امکانات موجود و افزایش بهره‌وری مهم‌ترین مسئله برای موفقیت در امر کشاورزی است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول