اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد

بازدید 3431 مسافر از مکان‎های تاریخی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از بازدید 3 هزار و 431 گردشگر از مکان‎های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و موزه‌های این استان در ایام نوروز خبر داد.

بازدید 3431 مسافر از مکان‎های تاریخی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد شاهین ایل‌بیگی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این اداره‌‌کل اظهار داشت: از این تعداد گردشگر، 2 هزار و 50 نفر به صورت رایگان، 84 گردشگر با بلیط نیم‌بها و 962 گردشگر با تهیه بلیط تمام‎بها از موزه‎ها و مکان‎های تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کردند.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: این تعداد گردشگر از 27 اسفند 90 تا پایان روز دوم فروردین جاری از مجموعه‎های فرهنگی و تاریخی این استان بازدید داشته‏اند.

ایل‎بیگی‎پور ادامه داد: بیشترین بازدیدهای صورت گرفته مربوط به مجموعه فرهنگی و تاریخی چالشتر، اتاق آینه شهرکرد، قلعه دزک و قلعه جونقان است.

وی به فعالیت 11 موزه و مکان تاریخی و فرهنگی در این استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی چالشتر، موزه باستان‌شناسی، قلعه دزک و پل مصلی بازارچه‎های صنایع دستی برپاست.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: 47 راهنمای موزه در اماکن فرهنگی و تاریخی وظیفه اطلاع‌رسانی به مسافران و گردشگران را به عهده دارند.

این مسئول از برپایی نمایشگاه سکه‌های تاریخی زر و سیم شیراز در گالری موزه باستان‌شناسی شهرکرد خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که تا 30 خرداد 91 برپاست، 101 سکه‌ تاریخی زر و سیم شیراز ایران قبل و بعد از اسلام از جمله دوره‌های تاریخی مادها، هخامنشیان، سلوکیان و ساسانیان به منظور بازدید مسافران و گردشگران به نمایش گذاشته شده است.

وی همچنین به فعالیت موزه صنایع دستی این استان اشاره کرد و متذکر شد: در این موزه نزدیک به 200 شیء تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی مربوط به دوران صفویه، قاجاریه و هنرهای دستی معاصر به نمایش گذاشته شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در این موزه همچنین آثار و اشیای فرهنگی، هنری شامل نمد، قالی، گلیم، گبه، قلم‌زنی، سفال، میناکاری، خاتم‌کاری، فلزکاری، صنایع چوب، وسایل و ابزار کار هنرمندان و سازهای سنتی به معرض دید عموم گذاشته شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول