اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ماسوله خبر داد

ورود انبوه مسافران نوروزی به ماسوله

خبرگزاری فارس: شهردار ماسوله از ورود انبوه مسافران نوروزی به این شهرک تاریخی خبر داد.

ورود انبوه مسافران نوروزی به ماسوله

یحیی یوسف‌‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن استقبال مسافران نوروزی از شهرک تاریخی ماسوله را چشمگیر خواند.

وی، با اشاره به اینکه ماسوله دومین شهر تاریخی دنیاست، اظهار داشت: معماری ماسوله که جزئی از هویت این شهر محسوب می‌شود در نوع خود منحصر‌ به‌فرد است.

این مسئول، با بیان اینکه اقدام‌هایی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در ماسوله صورت گرفته است، ادامه داد: ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر به‌فرد در جهان، وجود کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی‌ترین مناطق شمالی ایران است که هر ساله مسافران زیادی را می‌پذیرد.

وی، شکل پلکانی شهر را یکی از ویژگی‌های بارز ماسوله عنوان کرد و بیان داشت: معابر شهری ماسوله به گونه‌ای است که امکان تردد وسایل نقلیه موتوری در آنها وجود ندارد.

یوسف‌پور ماسوله را فاقد گاز طبیعی دانست و تصریح کرد: به دلیل بافت زیبا و منحصر‌به‌فرد ماسوله امکان گازرسانی به این دهکده کوهستانی وجود ندارد.

وی، سوخت ساکنان ماسوله را بیشتر نفت و گازوییل نامید و ابراز داشت: کالبد بازار و حیات اقتصادی بازار اصلی‌ترین معیار در شکل‌گیری ماسوله است و در حال حاضر حدود 350 خانه مسکونی در این شهرک تاریخی وجود دارد.

شهردار ماسوله از برگزاری جشنواره نوروزی در این شهرک تاریخی خبر داد و افزود: این جشنواره از هفته دوم فروردین در ماسوله آغاز می‌شود.

وی، اجرای موسیقی سنتی، تور گردانی به منظور معرفی بناهای شاخص و تاریخی ماسوله، برپایی نگار سرای ماسوله با نمایش فیلم در مجموعه امامزاده عون بن علی (ع) ماسوله را از برنامه‌های جشنواره نوروزی عنوان کرد.

یوسف‌پور همچنین از مسافران نوروزی خواست که ضمن استفاده از طبیعت و بکر ماسوله در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و زباله‌های خود را در دامن طبیعت ماسوله نریزنند.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول