اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان کردستان خبر داد

ورود 561 هزار مسافر نوروزی به کردستان / اسکان 93 هزار مسافر

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان کردستان از ورود 561 هزار و 470 مسافر و گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون به این استان خبر داد.

ورود 561 هزار مسافر نوروزی به کردستان / اسکان 93 هزار مسافر

امیر الهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تا دیروز بیش از 561 هزار مسافر از نقاط مختلف کشور وارد استان و 93 هزار نفر از آنان اسکان یافته‌اند.

به گفته وی، تنها دیروز بیش از 200 هزار مسافر نوروزی از اقصی نقاط کشور وارد استان کردستان شده‌اند که 31 هزار نفر از آنها اسکان داده شدند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در بین شهرستان‌های مختلف استان سنندج، بانه، مریوان و سقز به ترتیب بیشترین آمار مسافرین نوروزی امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان کردستان به تمهیدات ستاد تسهیلات نوروزی استان برای اسکان و اقامت مهمانان اشاره کرد و افزود: در طول ایام تعطیلات نوروز امسال 24 هتل با ظرفیت پذیرش روزانه 3 هزار نفر، 22 مهمانپذیر با ظرفیت یک هزار نفر آماده پذیرش مسافر از استان‌های مختلف کشور است.

به گفته وی، 250 چادر نیز با ظرفیت بیش از 2 هزار نفر برای اسکان مسافران نوروزی در پارک‌های ملت و آبیدر سنندج تا پایان تعطیلات مستقر شده است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان کردستان با بیان اینکه برای اسکان مسافران نوروزی در استان، اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان 230 کلاس درس با ظرفیت روزانه 25 هزار نفر اختصاص داده است، تصریح کرد: همچنین به منظور رفاه حال مسافران در این ایام خانه‌های استیجاری با ظرفیت روزانه 30 هزار نفر در مناطق سنندج، مریوان و اورامان اختصاص یافته است.

الهی در پایان تصریح کرد: در طول تعطیلات نوروز سال گذشته 3 میلیون و 700 هزار  نفر در قالب مسافران نوروزی وارد استان کردستان شدند که یک میلیون و 300 هزار  نفر از آنان اقامت یافتند.

گفتنی است؛ استان کردستان با گستردگی 28 هزار و ۲۰۳ کیلومتر مربع در غرب ایران و در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده سلسله جبال زاگرس میانی قرار گرفته است.

کردستان از شمال به استان‌های آذربایجان غربی و زنجان، از شرق به همدان و زنجان، از جنوب به استان کرمانشاه و از غرب نیز به کشور عراق محدود شده است.

مرکز استان کردستان شهر سنندج است و براساس آخرین تقسیمات کشوری اکنون دارای 10 شهرستان، 28 شهر، 28 بخش، ۷۸ دهستان و یک‌هزار و 765 آبادی دارای سکنه است.

استان کردستان به علت دارا بودن شرایط مساعد اقلیمی و زیست محیطی، از دوران پیش از تاریخ، به عنوان یکی از استقرارگاه‌های بشری مورد توجه بوده و نتایج حاصل از کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در مکان‌های باستانی حاکی از این مطلب است.

در کردستان حدود یک‌هزار و 234 اثر باستانی شناسایی شده و بیش از 500 اثر از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بیشتر جنگل‌های استان در اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل‌های شمال کشور در درجه دوم اهمیت قرار دارد و از دیگر جاذبه‌های طبیعی استان پارک جنگلی آبیدر، منطقه اورامان، دریاچه زریوار، آبشار بل، چهل چشمه، سراب قروه و آبشارکویله است.

قرآن تاریخی نوگل، تپه باستانی زیویه، سنگ نبشته اورامان، غار کرفتو، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، عمارت امجدالاشراف، عمارت وکیل الملک، عمارت سالارسعید(موزه سنندج)، عمارت آصف وزیری(خانه کرد)، حمام شیشه، حمام خان، حمام وکیل الملک، حمام قسلان، بازار سنندج، قلعه حسن‌آباد، قلعه قمچقای، پل قشلاق، برج اشقون‌بابا، برج اوچ گنبدخان و برج ینگی ارخ از جاذبه‌های تاریخی این استان است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول