اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

طلاب حوزه‌های علمیه؛ حضوری پرشور و روایت‌گر

خبرگزاری فارس: طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مناطق عملیاتی خوزستان حضوری پرشور و همراه با روایت‌گری دارند و در این روزها در مناطق عملیاتی خوزستان حضوری چشم‌گیر دارند.

طلاب حوزه‌های علمیه؛ حضوری پرشور و روایت‌گر

 به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، طلاب حوزه‌های علمیه همانند حضور پرشورشان در روزهای هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل در روزهای نخست سال‌جدید در مناطق عملیاتی خوزستان حضوری پرشور دارند.

*حضوری پررنگ

در جای جای مناطق عملیاتی خوزستان حضور پرشور دو قشر بسیار به چشم می‌خورد یکی کاروان‌های راهیان نور دانشجویی است و دیگری کاروان‌های راهیان نور و راویان طلاب حوزه‌های علمیه است.

بر این اساس، طلابی که لباس روحانیت را از تن به در کرده و تنها با عمامه‌ای در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند در شرایط کنونی با پای برهنه در رمل‌های موجود در مناطق مختلف خوزستان حضور دارند و از رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در این سرزمین‌های سخن به میان می‌آورند.

بر اساس این گزارش، کاروان‌های راهیان نور طلاب حوزه‌های علمیه با در دست داشتن عکس‌هایی از مقام معظم رهبری و شهدای هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی تردد می‌کنند.

در شرایط کنونی در مناطق عملیاتی خوزستان وحدت میان حوزه و دانشگاه به وضوح قابل مشاهده است و بر این اساس همکاری بسیار خوب میان کاروان‌های دانشجویی و طلاب را می‌توان دید.

*حضور 2 هزار نفری طلاب حوزه‌های علمیه

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور پیش بینی می‌کند: در سال 91 بیش از 5 هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور یافته‌اند.

حجت الاسلام مجید کافی با اشاره به تعداد کاروان‌های راهیان نور در سال‌گذشته تأکید می‌کند: در سال‌گذشته بیش از 2 هزار نفر در مناطق عملیاتی توسط ستاد راهیان نور طلاب اعزام شد ولی در سال‌جاری این تعداد از مرز 5 هزار نفر واحد گذشت.

وی می‌افزاید: اشتیاق بسیار زیاد توسط روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس وجود دارد که این شور و اشتیاق آمار موجود در راهیان نور را 250 درصد افزایش داده است.

وی با بیان این که باید به بهترین شکل، فضای مناطق عملیاتی را علمی و معنوی کرد، خاطرنشان می‌کند: ستاد مرکزی راهیان نور در راستای بهره بردن از روحانیان رزمنده برای روایت گری در دفاع مقدس طی استعلامی اعلام می‌کند تا با ساماندهی آنان، برای اعزام به مناطق عملیاتی آماده شوند.

کافی با بیان این که از ظرفیت مبلغان جوان برای روایتگری بهره می‌بریم، می‌گوید: ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه با ایجاد معاونت تبلیغ و برگزاری دوره میقات، اقدام به آموزش عده‌ای از مبلغان راهیان نور و اعزام برخی‌ها، قدم مطلوبی در این راستا برداشته است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور می‌افزاید: هر نهادی برای کاروان‌های راهیان نور نیاز به مبلغ دارد که با ایجاد ارتباط با معاونت تبلیغ این ستاد در قم می‌توانند از ظرفیت موجود این ستاد استفاده کنند.

*افزایش از 5 هزار نفر به 10 هزار نفر در اولویت کاری است

کافی می‌گوید: افزایش آمار بازدید حوزویان از مناطق عملیاتی از 5 هزار به 10 هزار از جمله اولویت‌های کاری این ستاد است.

وی با بیان این که هر دو شب از سراسر کشور یک کاروان راهیان نور حوزوی عازم مناطق عملیاتی می‌شود، می‌گوید: همچنین برای همراهی روحانیان رزمنده با کاروان‌های راهیان نور حوزوی طی استعلامی و همکاری مؤسسه تفحص سیره شهدا، تعدادی از این آقایان ساماندهی شدند.

وی با بیان این که خوشبختانه این ستاد با معرفی چهار نقطه اساسی در سطح استان خوزستان جهت اسکان حوزویان گام خوبی برای رفاه حال طلاب و اساتید برداشته است، ‌افزود: مقر نخست بندر امام خمینی(ره)، حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) آبادان مقر دوم، سومین مقر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز و حوزه علمیه امام باقر(ع) شوش چهارمین مقر این ستاد است.

*بهار شهدا؛ بهار حضور

در روزهای آغازین سال 91 مردم ولایت‌مدار و ارزشمند ایران اسلامی با حضوری معنا دار در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تلاش دارند تا با آرمان‌های شهیدان خود تجدید میثاق کنند و در این‌باره بهار حضور پرشور در این مناطق با بهار طبیعت همراه شده است.

گزارش: مجتبی نارنج پور

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول