اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار انزلی خبر داد

ماندگاری 20 هزار مسافر نوروزی در انزلی

خبرگزاری فارس: فرماندار انزلی از ماندگاری بالغ بر 20 هزار مسافر نوروزی تا روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: 4 هزار تخت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در بندر انزلی است.

ماندگاری 20 هزار مسافر نوروزی در انزلی

سعادتمند داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به وضعیت این شهرستان برای پذیرایی از گردشگران اظهار داشت: با توجه به بارش برف و سردی هوا مسافران زیادی برای دیدن بندر انزلی وارد این شهرستان شدند و هر روز بر تعداد آنها اضافه می‌شود.

وی، درباره آماده‌سازی مراکز اقامتی انزلی برای نوروز جاری تصریح کرد: امسال 21 مدرسه با 185 اتاق برای نوروز آماده شده است.

این مسئول، از آمادگی حدود 30 رستوران و 119 مسافر کاشانه با یک‌هزار و 666 اتاق و یک‌هزار و 302 تخت در نوروز 91 در انزلی خبر داد.

وی، با بیان اینکه یک واحد مهمانپذیر با 13 اتاق و 37 تخت در انزلی آماده شده است، ابراز داشت: مجتمع پلاژداران با 24 واحد و 475 اتاق و یک‌هزار و 300 تخت نیز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

داودی، اضافه کرد: 11 هتل آپارتمان و 124 اتاق و 355 تخت نیز آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است و 13 هتل با 541 اتاق و یک‌هزار و 458 تخت برای امسال در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در مجموع 4 هزار تخت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در بندر انزلی است.

فرماندار انزلی این بندر را یکی از شهرهای ساحلی دریای خزر در گیلان نامید و تصریح کرد: انزلی بزرگ‌ترین و نخستین بندر شمالی کشور است که در حاشیه خزر قرار دارد.

وی، وجود منطقه آزاد انزلی را یکی از مزیت‌های این شهرستان ذکر کرد و یادآور شد: هر ساله این منطقه پذیرای تعداد بسیار زیادی از مردم و مسافران نوروزی است.

داودی درباره سوغات بندر انزلی اذعان داشت: انواع ماهیان خزری عمده‌ترین سوغات خوراکی این شهرستان است.

وی، صنایع‌دستی چوبی و مروارید بافی را نیز از سوغاتی‌های بندر انزلی عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول