اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم خبر داد

ارائه خدمات فرهنگی به زائران در قم

خبرگزاری فارس: فرماندار قم از ارائه خدمات و محصولات فرهنگی به زائران و مسافران نوروزی خبر داد.

ارائه خدمات فرهنگی به زائران در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عبدالسعید حقیقی مقدم امروز با حضور در بخش‌های مختلفی که زیر مجموعه ستاد تسهیلات زائران استان قم فعالیت می‌کنند، به ارزیابی از روند این فعالیت‌ها پرداخت.

وی از نمایشگاه زائران خدا در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر، فعالیت کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی در اطراف حرم مطهر، نمایشگاه فعالیت‌های فرهنگی در جوار بارگاه شهدای گمنام و... بازدید کرد.

فرماندار قم در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده زائران در استان قم در نوروز سال جاری تاکید کرد: در ستاد تسهیلات زائران استان قم برای فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و دو کمیته نیز مامور رسیدگی به مباحث فرهنگی شدند.

وی این دو کمیته را شامل کمیته فرهنگی و تبلیغی و نظارت بر نمازخانه‌ها و مساجد دانست و یادآور شد: کمیته فرهنگی نسبت به برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و توزیع اقلام فرهنگی ویژه رده‌های سنی مختلف اقدام می‌کند.

حقیقی‌مقدم‌ به فعالیت کمیته نظارت بر نمازخانه‌ها و مساجد اشاره کرد و افزود: این کمیته برای نخستین بار در ستاد تسهیلات زائران قم فعال شد و با تشکیل این کمیته بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته در زمینه ارائه خدمات لازم در مساجد و نمازخانه‌ها برطرف شد.

وی با اشاره به میزان سفرهای نوروزی به قم تاکید کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود استان قم بیشترین میزان ورود زائران و مسافران را در کشور به خود اختصاص دهد.

فرماندار قم با اشاره به اینکه برای حفظ امنیت و سلامت زائران برپا کردن چادر در بستر رودخانه قمرود ممنوع شده است گفت: تیم‌های گشت و ارشادی نیز نسبت به راهنمایی مسافران و زائران اهتمام جدی دارند و زمینه اسکان آنها در محل‌های پیش‌بینی شده را فراهم می‌کنند.

وی همچنین از اجرای طرح ساماندهی بستر رودخانه قم خبر داد و گفت: در این طرح که شاهد اجرایی شدن آن در آینده خواهیم بود، رودخانه به صورت مناسب‌تری ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول