اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

بسترسازی فرهنگی مهم‌ترین نیاز برای ارتقای تولید ملی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به نام‌گذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری، گفت: بسترسازی فرهنگی مهم‌ترین نیاز برای ارتقای تولید ملی و اشتغال‌زایی در کشور است.

بسترسازی فرهنگی مهم‌ترین نیاز برای ارتقای تولید ملی است

جوانشیر امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: منویات گهربار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) همواره روشنگر راه همه ایرانیان برای رسیدن به قله‌های عظیم اقتدار و شکوفایی بوده‌است.

وی افزود: معظم‌له همواره با بیان دغدغه‌هایشان در خصوص گسترش سرمایه‌گذاری و اشتغال در نقاط مختلف کشور در سنوات گذشته با نام‌گذاری سال‌های شمسی با عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف و جهاد اقتصادی و امسال نیز به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همگان را برای گسترش اشتغال‌زایی در کشور فراخوانده‌اند.

رئیس دانشگاه کردستان از بیکاری به عنوان یکی از معظل‌‌های بزرگ فرهنگی و اجتماعی در جامعه نام برد و افزود: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با مشارکت و احساس مسئولیت همگانی میسر خواهد بود و در این راه نیز باید بسترهای فرهنگی فراهم شود.

امینی از ایجاد روحیه خودباوری و اطمینان‌بخشی به مصرف‌کنندگان در کشور نسبت به استفاده از تولیدات داخلی به عنوان مهم‌ترین نیاز برای ارتقای تولید ملی و اشتغال‌زایی در استان کردستان و سایر نقاط کشور یاد کرد.

وی افزود: در بسیاری موارد به دلیل تبلیغات گسترده رسانه‌های خارجی و کم‌کاری صنایع، مراکز تولیدی و ضعف در امر تبلیغات شاهد استفاده گسترده عموم مردم جامعه از یک کالای خارجی هستیم که دارای کیفیت بسیار پایین‌تری نسبت به کالای تولید داخل است.

رئیس دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: باید این مهم در بین مردم نهادینه شود که با مصرف کالای داخلی و بهره‌مندی درست و اصولی از سرمایه‌های کشور می‌توان اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه کشور را فراهم آورد.

امینی تصریح کرد: مصرف کالا و تولیدات داخلی باید به یک الزام قانونی و شرعی تبدیل شود چرا که با مراجعه به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی همواره علما و مراجع بزرگ دینی با رهبری‌های عالمانه خویش و تحریم کالاهای خارجی دست بیگانگان را از ثروت و سرمایه‌های ایران اسلامی کوتاه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه کردستان اظهار داشت: علاوه بر فراهم کردن بسترهای فرهنگی و تقویت روحیه خودباوری در جامعه می‌توان با گسترش آموزش‌های مهارتی و تربیت تکنسین‌ها و آموزش تخصصی شاغلان عرصه‌های مختلف تولیدی و صنعتی گامی بزرگ را برای ارتقای کیفی تولیدات داخلی برداشت.

وی افزود: در این راستا نقش نخبگان دانشگاهی و مراکز آموزش عالی به عنوان پایگاه‌های اصلی تولید فکر و اندیشه و ارائه ایده‌های نوین می‌تواند بسیار روشن باشد.

امینی خاطر نشان کرد: دانشگاه کردستان در طی چندسال اخیر با ایجاد مرکز رشد دانشگاهی اقدام به ارائه ایده و حمایت فکری از صنایع و کارخانجات استان نموده و هم‌اکنون 20 شرکت در سطح استان از ایده‌های نخبگان علمی این مرکز رشد برای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت هایشان بهره‌می‌گیرند.

وی اعلام کرد: در طول این مدت 7 شرکت استان نیز اقدام به عملی کردن ایده‌های علمی این مرکز رشد و تولید کالا و عرضه آن به بازار مصرف نموده‌اند.

امینی افزود: استان کردستان دارای توانمندی‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف صنعتی و معدنی بوده و با حمایت از سرمایه‌های بسیار بالای نیروی انسانی و ذخایر خدادادی می‌توان زمینه‌های کاهش بیکاری در استان را فراهم آورد.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول