اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پارس‌آباد

50 اثر تاریخی‌ ـ طبیعی آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی شهرستان پارس‌آباد گفت: این شهرستان به عنوان شهر مرزی با داشتن 50 اثر تاریخی و جاذبه‌های دیدنی آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است.

50 اثر تاریخی‌ ـ طبیعی آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان در پارس‌آباد اظهار داشت: ما در دو جلسه قبلی ستاد تسهیلات برنامه‌ریزی‌های لازم و تدارک گسترده‌ای را برای میزبانی گردشگران و مسافران انجام دادیم به طوری که احکام اعضای ستاد و تجهیز مراکز اقامتی و پذیرایی صادر شده است.

وی از اجرای برنامه‌های نمادین در هنگام تحویل سال و آغازین ساعات سال جدید در شادابی و نشاط بخشیدن به مردم به ویژه مسافران با همکاری ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی خبر داد و بیان داشت: به اولین مسافر ورودی این شهر در کنار دادن هدیه ماندگار بروشور و کتابچه راهنمای گردشگری منطقه اهدا می‌شود.

این مسئول گفت: از 50 اثر تاریخی و طبیعی این شهرستان که 30 مورد آن به ثبت ملی رسیده و 20 مورد آن در فهرست ثبت است قلعه اولتان و تپه نادری در اصلاندوز در کنار ساحل زیبای ارس از مناطق گردشگرپذیر و پرجاذبه است.

موسوی از برپایی سفره‌های هفت‌سین توسط شهرداری در ورودی‌های این شهر و آماده‌سازی سه واحد میهمان‌پذیر و هتل خبر داد و اضافه کرد: چهار باب مدرسه نیز برای اسکان مسافران فرهنگی در این ایام مهیا شده است.

وی تالاب تپراق‌کندی و دریاچه زیبای آیت‌الله غفاری را به همراه زیبائی‌های طبیعی کشت و صنعت مغان و پارس از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهرستان توصیف کرد و اظهار داشت: سال قبل 80 هزار مسافر در ایام نوروز به این شهرستان سفر کرده‌اند.

* آب‌های گرم کوثر به همراه 50 اثر تاریخی مهیای گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه‌ای مشابه در شهرستان کوثر نیز رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان از آماده‌سازی 50 اثر تاریخی ثبت شده، مناطق دیدنی و آب‌گرم‌های این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.

سیدروح‌الله محمدی اظهار داشت: در این شهرستان قدیمی‌ترین پل تاریخی استان به نام قئزگول‌یئری و برخی از آثار طبیعی و بکری وجود دارد که می‌تواند منظرگاه گردشگران طبیعت‌پسند نوروزی باشد.

وی به آب‌گرم معدنی این شهرستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگران اشاره کرد و افزود: نوروز سال 90 بالغ بر 400 هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی این شهرستان بازدید کردند.

این مسئول در پایان سخنان خود از آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و بیان داشت: کمبودهای احتمالی را نیز تا روزهای آینده برطرف می‌کنیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول