اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاش راهداران ادامه دارد

فعالیت برای بازگشایی 800 راه روستایی استان اردبیل

خبرگزاری فارس: تلاش راهداران اداره کل راه و ترابری استان اردبیل برای بازگشایی 800 راه مسدود شده روستایی به دنبال بارش برف سنگین در اردبیل در روزهای گذشته ادامه دارد.

فعالیت برای بازگشایی 800 راه روستایی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بعد از آرام شدن شرایط جوی و حاکم شدن هوای بهاری از پیش از ظهر امروز تلاش راهداران و پرسنل راه و ترابری در بازگشایی محورهای اصلی و فرعی و روستایی آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

از شهرستان خلخال خبر می‌رسد بارش سنگین برف در این شهرستان که سبب مسدود شدن بسیاری از محورهای مواصلاتی شده با تلاش راهداران به تدریج در حال بازگشایی است به طوری که به غیر از گردنه اسالم بقیه راه‌های اصلی و فرعی باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

به گفته شهرداری خلخال بازگشایی کامل معابر پوشیده از برف به یک هفته زمان نیاز دارد.

بارش برف در سطح خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر شهری به حدی است که شهرداری خلخال با امکانات محدود موجود برفروبی خود تنها قادر به برفروبی و بازگشایی مناطقی از شهر در طول ساعات پس از قطع بارش برف شده است.

در کنار محدودیت دستگاه‌های سنگین برفروبی شهرداری خلخال، تخلیه برف داخل حیاط منازل و یا پارک خودروها در کنار خیابان‌ها و کوچه‌ها به مشکل کندی عملیات برفروبی معابر شهر خلخال افزوده است.

تردد یک طرفه از اسالم به خلخال

معاون فرماندار خلخال که به همراه رئیس اداره راه این شهرستان از محور مسدود شده اسالم ـ خلخال بازدید می‌کرد اظهار داشت: در حوزه استحفاظی خلخال مشکلی از لحاظ تردد نداریم اما در حوزه گیلان راهداران در تلاش هستند تا محور به طور کلی بازگشایی شود.

حسن فرضی اضافه کرد: هم اکنون تردد یک طرفه از سمت اسالم به خلخال به سختی امکانپذیر است.

وی گفت: در حوزه خلخال محور کاملا برفروبی و آماده شده ولی در حوزه گیلان به دلیل بارش زیاد تردد یک طرفه امکانپذیر است.

این مسئول از شهروندان خلخال خواست با پارک خودروهای خود در محلی مناسب و نیز پرهیز از خالی کردن و انباشت برف پشت‌بام‌ها و حیاط خانه‌ها در داخل کوچه‌ها با مامورین شهرداری در امر برفروبی و بازگشایی معابر همکاری کنند.

به رغم وجود برف سنگین در سطح بیشتر خیابان‌ها و معابر شهر ماموران شهرداری در طول کمتر از 12 ساعت برفروبی موفق به پاکسازی 30 درصد از معابر شهری از برف و یخ شده‌اند و تلاش می‌شود با اولویت‌بندی خیابان‌ها و معابر شهری کار عملیات بازگشایی مسیرهای مسدود شده از برف شتاب بیشتری گرفته و همه شهروندان خلخال بتوانند به طور مساوی از خدمات شهرداری در این زمینه بهره‌مند شوند.

بارش بیش از 50 سانتی‌متر برف در شهر خلخال و در این موقع از سال در نوع خود کم‌سابقه بوده و شهروندان خلخال نباید در امر پاکسازی شهر عجله کنند.

امدادرسانی به یک هزار و 300 مسافر در راه مانده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز از نجات جان هزاران نفر از مسافرین در راه مانده در جاده‌های مواصلاتی این استان به کمک امدادگران این جمعیت خبر داد.

بهرام غیبی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر خلخال افزود: طی 48 ساعت گذشته بیش از یک هزار و 300 مسافر در راه مانده و گرفتار شده در برف و یخ گردنه‌های الماس خلخال، لنگان گرمی، صایین نیر و گردنه کجل واقع در محور اردبیل به سرچم توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان کمک‌رسانی شده‌اند.

وی گفت: در این مدت 700 دستگاه خودروی گرفتار شده در کولاک جاده‌های مواصلاتی استان از برف و یخ رها و به کمک نیروهای امدادی این جمیعت به مقصد خود هدایت شده‌‌اند.

24 تیم عملیاتی در قالب 18 پایگاه ثابت سیار و موقت و با به‌کارگیری 18 دستگاه آمبولانس و 12 دستگاه خودروی کمک‌دار و نیز چند دستگاه ست نجات به صورت شبانه‌روزی در خدمت مسافرین و میهمانان نوروزی بوده و در این مدت 700 بسته غذایی بین مسافرین در راه‌مانده توزیع کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل با توجه به درخواست فرماندار خلخال مبنی بر نیاز به یک فروند بالگرد برای اعزام به روستای صعب‌العبور آق‌بلاغ از توابع بخش مرکزی خلخال موضوع پیگیری و با اعزام یک فروند بالگرد از سوی سازمان جمعیت هلال احمر کشور زن بارداری که جانش در معرض خطر مرگ بود از طریق این بالگرد به یکی از بیمارستان‌های اردبیل منتقل و هم اکنون حال این مادر و نوزاد دخترش خوب و رضایتبخش است.

در طول شبانه‌روز گذشته نیروهای امداد و نجات این جمعیت با همکاری راهداران پرتلاش راه و ترابری استان موفق به نجات جان چند زن باردار در سطح روستاهای مناطق مختلف استان شده و به رغم مشکلات موجود ناشی از برف و کولاک شدید این افراد را با به‌کارگیری آمبولانس‌های کمک‌دار به مراکز درمانی انتقال داده‌اند.

هم اکنون 200 امدادگر کار امدادرسانی به مسافرین در سطح جاده‌های مواصلاتی استان را به عهده داشته و در تعطیلات نوروز به صورت شبانه‌روزی در خدمت مسافرین خواهند بود.

امدادرسانی به 500 خودروی در راه مانده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل رئیس جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر نیز از امدادرسانی به سرنشینان بیش از 500 خودروی گرفتار شده در برف و کولاک خبر داد.

ایرج آقایی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: در روزهای اخیر بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید موجب گرفتار شدن صدها مسافر نوروزی در محورهای مواصلاتی این شهرستان شده بود.

وی گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر توانستند حدود یک هزار و 800 مسافر را به نقاط امن انتقال دهند.

این مسئول، توزیع پتو و مواد غذایی بین مسافران را از اقدامات حمایتی نیروهای هلال احمر ذکر کرد و از همکاری نیروهای پلیس راه و راه و ترابری با این جمعیت تقدیر کرد.

انتهای پیام/ک10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول