اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

ملی شدن صنعت نفت داغ بزرگی بر دل استکبار بود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ملی شدن صنعت نفت در 29 اسفند سال 1329 داغ بزرگی را بر دل استکبار در یغماگری ثروت ایران گذاشت.

ملی شدن صنعت نفت داغ بزرگی بر دل استکبار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی نظرپور پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی داشت روز ملی شدن صنعت نفت در اردبیل اظهار داشت: ملت ایران در چنین روزی با پیشتازی روحانیت به ویژه روحانی مبارز آیت‌الله کاشانی توانست بر ثروت واقعی خود مسلط شده و دست چپاولگران را از این کشور کوتاه کند.

وی با بیان اینکه در این حرکت تاریخی مردم و رهبران دینی پشتیبانان حقیقی بودند خاطرنشان کرد: همانگونه که دین اسلام بر عزت و سربلندی مسلمانان تاکید می‌کند مردم ایران نیز به تبعیت از همین آرمان و در صیانت از عزت و کرامت خود با پیشتازی علما و مراجع به ملی شدن صنعت نفت همت کرده و در این گام پوزه انگلیس و امریکا را بر زمین مالیدند.

این مسئول به سابقه درخشان مبارزاتی آیت‌الله کاشانی در کشور عراق علیه انگلیس و همچنین ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: بزرگترین افتخار این روحانی ارزشمند آن بود که تهدید و تبعید را به جان خرید ولی هرگز اجازه نداد در دوران حیاتش ذره‌ای از ثروت این کشور به دست بیگانگان بیفتد.

نظرپور آرزو و رویای آیت‌الله کاشانی را برچیده شدن نظام ظلم و ستم و استبداد توصیف کرد و بیان داشت: ما امروز در حالی جشن شصتمین سال ملی شدن صنعت نفت و گاز خود را برگزار می‌کنیم که امروز ایران اسلامی در استقلال و اقتدار واقعی است.

وی گفت: هرچند امروز نیز بر سر مسئله نفت و انرژی فشارهای بین‌المللی را تحمل می‌کنیم اما در برابر سلطه‌گران هرگز از اهداف خود کوتاه نمی‌آئیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به دو مسیر مبارزه علنی با یغمای نفت و ثروت ایران در دوران رضاخانی اشاره کرد و افزود: امریکا با همدستی انگلیس قصد چپاول ثروت این کشور را داشتند اما ملت ما با پشتیبانی علما و روحانیون و سیاستمداران دلسوخته این سرزمین حتی اجازه ندادند یک قطره از نفت این سرزمین به غارت برود.

نظرپور ادامه داد: ملت ما در یک مبارزه بزرگ و سترگ درس ابدی به دشمنان داده و نه تنها امروز در صنعت نفت بلکه در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رسیدیم و عامل تعیین کننده در دنیا هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه 79 درصد انرژی دنیا در نیم کره شرقی است و ممالک حوزه خلیج فارس 60 درصد ذخایر نفتی را به خود اختصاص داده‌اند به یقین صیانت و پاسداری از این سرمایه عظیم نیاز به همدلی و همراهی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: اگر تمام کشورهای اسلامی الگوی خود را مبارزه با استعمارگران قرار دهند و شریان حیاتی نظام کفر را ببندند به یقین امریکا و انگلیس دچار ذلت واقعی می‌شوند.

نظرپور علت ناکام گذاشتن دشمنان را تکیه ملت بر ارزش‌ها و حاکمیت قرآن و دین بیان کرد و گفت: اصالت و ماهیت نظام ما متکی به ولایت و رهبری آگاهانه بوده و تبعیت از آن پیروزی واقعی به شمار می‌رود.

وی اذعان داشت: انقلاب و مراقبت از آن توسط هر ملتی هزینه داشته و باید سختی‌ها و فشارهای آن را تحمل کند و ملت ایران نیز بر همین اساس بیش از سه دهه است که نه تنها خود در برابر یغماگری استکبار ایستاده بلکه به بیداری اسلامی در منطقه نیز کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه موقت پارس‌آباد با مقایسه ملی شدن صنعت نفت با بحث هسته‌ای بیان کرد: اگر زمانی ملی شدن صنعت نفت به حفظ ثروت ملی کمک می‌کرد امروز نیز استقلال واقعی در بحث انرژی هسته‌ای سبب عزت ایرانیان است و ما در احقاق این حق خود کوتاه نمی‌آئیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول