اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 1391

کانون‌های مساجد کشور به مرز 13 هزار کانون می‌رسد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تا پایان سال 1391 تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به مرز 13 هزار کانون می‌رسد.

کانون‌های مساجد کشور به مرز 13 هزار کانون می‌رسد

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: تا پایان سال 1391 تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به مرز 13 هزار کانون می‌رسد که این آمار قابل توجهی در امر دینی و فرهنگی کشور است.

وی تصریح کرد: در زمینه گسترش و ترویج کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌های گسترده و مدونی را در پیش داریم که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مقرر شد در برنامه پنجم توسعه یک چهارم مساجد کشور دارای کانون‌های فرهنگی و هنری باشند.

ارباب‌سلیمانی با اعلام اینکه برخی از استان‌های ما نیز از این میزان عبور کردند و تعداد کانون‌های آنها بیش از این مصوبه است، ابراز داشت: البته تمام تلاش ما این است تا این حرکت به شکلی متوازن در سطح کشور اجرا شده و ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کانون‌های مساجد بستگی به میزان فعالیت داخل مساجد دارد، اظهار داشت: اکثریت کانون‌های ما فعال و پرتحرک هستند و فعالیت‌شان قابل توجه است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مسجد درباره کانون‌های تخصصی مساجد یادآور شد: 615 کانون تخصصی در 24 رشته تخصصی نظیر مهدیت، مشاوره، آموزش، پژوهش، فناوری اطلاعات و دیگر موارد فعالیت دارند تا نیاز جامعه و استان خود را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، دینی، مذهبی و اجتماعی برآورده سازند.

ارباب‌سلیمانی اضافه کرد: کتابخانه‌های باز و دارای مخزن سالانه بیش از 10 میلیارد ریال حمایت می‌شوند که برخی از این حمایت‌ها از سوی مرکز بوده و برخی از آنها نیز از طریق ادارات کل و منابع استانی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه حدود 40 میلیارد ریال کتاب‌های دینی و کمک درسی برای کتابخانه‌های مساجد طبقه‌بندی و به تناسب نیاز مساجد برای آنها از مرکز ارسال می‌شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اعلام اینکه با آغاز سال 1391 کار ارسال کتاب‌های کمک درسی به مساجد را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف مجموعه ستاد عالی مساجد کشور ترویج فرهنگ قرآن است چراکه معتقدیم پیامبر اسلام فرمودند که مسجد را برای ترویج فرهنگ قرآن پایه‌ریزی کردم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول