اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

آمادگی مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی برای خدمات‌دهی در تعطیلات نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آمادگی تمام مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های سطح استان برای خدمات‌دهی در ایام تعطیلات نوروز 91 خبر داد.

آمادگی مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی برای خدمات‌دهی در تعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز علیرضا یعقوبی اظهار کرد: بسیج امداد نوروزی برخلاف سال گذشته که برنامه‌ها و خدمات‌رسانی خود را از 15 اسفند ماه آغاز کرد، امسال از ابتدای اسفند اقدامات و هماهنگی‌های خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: ده‌ها اکیپ از هشت صبح تا 22 شب در بحث بهداشت محیط فعال هستند و بر اماکن بین‌راهی، اقامتگاه‌ها، مراکز تولید، توزیع و فروش اغذیه و ... نظارت کامل دارند.

یعقوبی تصریح کرد: به مناسبت تعطیلات عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین، 95 پایگاه شهری و جاده‌ای (34 پایگاه شهری و 61 پایگاه جاده‌ای) و چهار ایستگاه سلامت به صورت شبانه‌روز در خدمت هموطنان خواهد بود و در این مدت 100 دستگاه آمبولانس به همراه 450 تکنیسین مرکز فوریت‌های پزشکی در این پایگاه‌ها مستقر هستند تا به شهروندان ارائه خدمات کنند.

وی گفت: در حوزه بیمارستان‌ها، از یک ماه قبل برنامه‌ریزی‌های مختلف صورت گرفته است و تمام بیمارستان‌های دانشگاهی، دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات اورژانسی در ایام تعطیلات نوروز در آماده‌باش کامل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص مسائل بهداشتی تصریح کرد: عموم مسافران نوروزی باید مراقب باشند تا غذا و آبی که مصرف می‌کنند سالم باشد و برای این منظور از مراکز مجاز و رستوران‌های بهداشتی استفاده کنند و از منابع نامطمئن آب ننوشند.

یعقوبی با تاکید بر اینکه مردم باید از حقوق بهداشت محیط خود آگاه بوده و خودشان بر این اماکن نظارت کنند، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن مختلف با شماره تلفن سراسری 09678 و شماره تلفن استانی 2330298 تماس گرفته و تخلف را گزارش کنند تا بازرسان مرکز بهداشت استان هرچه سریع‌تر به این امر رسیدگی کنند.

وی در خصوص موارد مربوط به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز از عموم مردم به ویژه افرادی که داروهای روتین و مشخص مصرف می‌کنند خواست پیش از سفر نوروزی به میزان کافی این داروها را تهیه کنند.

یعقوبی افزود: هیچ مشکل خاصی در زمینه کمبود داروهای مورد نیاز بیماران در سطح استان وجود ندارد.

وی در همین ارتباط گفت: در ایام نوروز 19 داروخانه در سطح استان به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود و عموم مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات دارویی با شماره 09646 تماس بگیرند. 

انتهای پیام/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول