اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

احداث 300 هکتار باغ دیم در باشت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت از احداث 300 هکتار باغ دیم در باشت در سال 90 خبر داد.

احداث 300 هکتار باغ دیم در باشت

فرج‌الله نارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت گفت: شهرستان باشت ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان باشت خاطر مشان کرد: توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال در بخش کشاورزی از مهمترین اهداف تشکیل این کارگروه است.

این مسئول امور کشاورزی باشت افزود: باشت پتانسیل‌ بسیار بالایی جهت ایجاد اشتغال پایدار در زمینه کشاورزی، باغبانی و دامپروری دارد.

نارکی با بیان اینکه شهرستان باشت یکی از قطب‌های مهم باغبانی در استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: وجود بیش از 3 هزار هکتار انواع باغات مرکبات اعم از لیموترش، پرتقال و نارنگی و همچنین زیتون، این شهرستان را به قطب باغبانی استان تبدیل کرده است.

وی به توسعه باغات دیم در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از 300 هکتار باغات دیم  انگور و انجیر در مناطق فتح و عرف ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: امسال افزون بر 17 هزار اصله نهال انگور و انجیر آبی و دیم بین باغداران شهرستان توزیع شده است.

نارکی با بیان اینکه شهرستان باشت قابلیت فراوانی در زمینه مشاغل خانگی در بخش کشاورزی دارد افزود: امسال بیش از 270 متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی تصریح کرد: وجود شرایط آب و هوایی مناسب، برخورداری از خاک مناسب و نیروی انسانی ماهر و باتجربه باعث رونق و توسعه بخش کشاورزی باشت شده است.

نارکی با بیان این‌که در چند ساله اخیر طرح‌های بسیار خوبی در زمینه آبیاری اراضی دیم در این شهرستان انجام شده است، یادآور شد: پمپاژ کشاورزی چالموره و چاه‌تلخ و پمپاژ کشاورزی غورک از جمله این طرحها بوده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها چندین هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل شده و زمینه اشتغال چندین نفر فراهم می‌شود.

وی از بانک‌های عامل خواست تا در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی همکاری بیشتری کنند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول