اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین جمعه سال

باغ فردوس آماده میزبانی زائران است

خبرگزاری فارس: با ایجاد تمهیدات ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال، باغ فردوس آماده خدمت به شهروندان و زائران اهل قبور است.

باغ فردوس آماده میزبانی زائران است

با ایجاد تمهیدات ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال، باغ فردوس آماده خدمت به شهروندان و زایران اهل قبور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حجت‌الاسلام محمدهادی شیرین سخن با بیان این مطلب گفت: برنامه‌های گسترده خدماتی، رفاهی، عمرانی و بهداشتی در آستانه تحویل سال نو و پنجشنبه آخر سال در آرامستان شهر در نظر گرفته شده تا مراجعان بتوانند با آسایش بهتری در این مکان حاضر شوند.

براساس گزارش شهرداری کرمانشاه وی افزود: در روز پنجشنبه آخر سال برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی و ازدحام وسائط نقلیه درب‌های ورودی آرامستان بر روی خودروها بسته می‌شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه ادامه داد: 3 ایستگاه تاکسی برای انتقال رایگان مراجعان از درب‌ها به سمت داخل آرامستان ایجاد شده است.

شیرین سخن تأکید کرد: 2 دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی نیز زائران را به طور رایگان به محوطه آرامستان جدید شهر از محل درب‌های ورودی انتقال می‌دهند.

وی به توزیع بروشورهایی حاوی راهنمای محل بلوک‌ها برای آن دسته از مراجعان که از شهرهای دیگر مراجعه می‌کنند، اشاره کرد و گفت: گشت‌های موتورسوار با آرم سازمان برای راهنمایی مراجعان و جمع‌آوری متکدیان در این روزها در محوطه آرامستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه محوطه بلوک‌های جدید برای جلوگیری از جمع‌شدن گل و لای و آب‌گرفتگی و درنتیجه ایجاد مشکلات برای زائران شن‌ریزی شده‌اند، خاطرنشان کرد: 3 دستگاه تانکر سیار و لوله‌های آب نیز انشعاب داده شده تا زائران بتوانند نسبت به شست‌و‌شوی قبور اقدام کنند.

به گفته مدیر عامل سازمان آرامستان‌ها، در روز پنجشنبه آخر سال نماز جماعت در حسینیه آرامستان اقامه می‌شود.

وی از ساماندهی قاریان قرآن، گل فروش‌ها و جمع‌آوری بلندگوها خبر داد و گفت: سرویس‌های بهداشتی نیز گندزدایی و مجهز به آب گرم شده و امکانات روشنایی محوطه برای شب‌های آخر سال ارتقا یافته است.

شیرین سخن به برنامه‌های لحظه تحویل سال اشاره کرد و گفت: در آستانه سال نو مزار شهدای عزیز شست‌و‌شو و گلباران و بر سر مزار شهدای گمنام نیز شمع روشن می‌شود.

وی ادامه داد: سفره هفت سین هم که با معنویت خاصی همراه است در قسمست مزار شهدا چیده می‌شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه به برنامه‌های آینده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ماشین‌های الکتریکی برای حمل اجساد از غسال‌خانه تا سر مزار، دستگاه‌های مکانیزه شست‌و‌شوی اموات و ایجاد سالن غذاخوری بخشی از برنامه‌های آینده است که به زودی اجرا می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، آمبولانس‌ها و مینی‌بوس‌ها توسط بخش خصوصی در محل آرامستان با نظارت سازمان و تعرفه قانونی حضور دارند و مراجعان می‌توانند از این امکانات برای استفاده در ایام سال اقدام کنند.

انتهای پیام/س30//ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول