اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قرائت زیارت عاشورا در آستانه سال نو:

کاروان راهیان نور ولایت شهرداری تهران از منطقه 20 اعزام شد

خبرگزاری فارس: 600 کاروان راهیان نور این منطقه به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

کاروان راهیان نور ولایت شهرداری تهران از منطقه 20 اعزام شد

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور این منطقه گفت: اعزام کاروان راهیان نور ولایت منطقه 20 به عنوان بیست و پنجمین کاروان راهیان نور شهر تهران در حالی است که اعزام کاروان راهیان نور تا 14 فروردین 91 همچنان ادامه دارد.

امرودی زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را از جمله اهداف این مهم برشمرد و افزود: 36 هزار شهروند و خانواده شهدا در قالب کاروان راهیان نور در این دوره از شهر تهران اعزام می‌شود که همراه با سایر کاروان‌های اعزامی به بیش از 40 هزار نفر می‌رسد.

وی محور فعالیت‌های فرهنگی شهر تهران را بر اساس الگوهای رفتاری شهدا عنوان کرد و اظهار کرد: اعزام کاروان راهیان نور، افتتاح باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا در بهشت زهرا(س) در هر پنجشنبه توسط مناطق و حک شدن تصاویر و زندگی‌نامه شهدا در خیابان‌ها و محلات شهر تهران از جمله اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است که برای ایجاد حال و هوای معنوی در شهر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است.

مجتبی عبداللهی شهردار سابق و معاون جدید خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این مراسم به دستاوردهای ارزشمند سفرهای معنوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: شناسایی محل شهادت شهید دستواره در مناطق جنگی غرب کشور و ساخت یادمان این شهید بزرگوار در آن محل از جمله دستاوردهای ارزشمند عزیمت کاروان راهیان نور بوده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه امکانات درمانی و پزشک متخصص، همراه با زائران برای رفع خطرات احتمالی وجود دارد، خاطرنشان کرد: زائرین در سه مکان دوکوهه، هویزه و شوش اسکان می‌یابند و توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری شب شعر و خاطره و بازدید از جمله برنامه‌های فرهنگی در این سفر معنوی است.

وی با اشاره به اهداف برپایی کاروان راهیان نور گفت: ما همواره وظیفه داریم یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس را زنده نگهداریم و فراهم کردن شرایطی برای حضور خانواده شهدا و شهروندان تهرانی در مناطق جنگی بخشی از رسالت ما را به انجام می‌رساند و از این طریق می‌توانیم پیام شهدا را به خانواده‌ها به خصوص نسل جوان انتقال دهیم و فرهنگ اصیل دفاع مقدس را در جامعه احیا کنیم.

گفتنی است 15 اتوبوس از این منطقه جهت عزیمت کاروان راهیان نور به سمت مناطق جنگی جنوب کشور حرکت کرد که چهار دستگاه اتوبوس به طلاب و تاکسی‌رانان و 11 دستگاه اتوبوس نیز به خانواده شهدا، ایثارگران و شهروندان علاقه‌مند اختصاص داشت.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول