اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا تأکید کرد

تبدیل بقاع متبرکه بویین‌زهرا به قطب فرهنگی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا گفت: عمده اقدامات صورت گرفته از سوی اداره اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا در سال جاری بر محور توجه به اماکن مذهبی و ضرورت تبدیل آنها به قطب‌های معنوی و فرهنگی کشور بوده است.

تبدیل بقاع متبرکه بویین‌زهرا به قطب فرهنگی کشور

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا اظهار کرد: وقف صدقه‌ای جاری برای واقفان است و ثمرات فراوان و زیادی نیز در زندگی افراد دارد.

وی افزود: با توجه به عمق اعتقادات و همچنین باورهای مردم مؤمن و ولایت‌مدار بویین‌زهرا به ائمه اطهار و دین مبین اسلام، تاکنون موقوفه‌های زیادی در این شهرستان توسط مسئولان این اداره به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا با اشاره به تأسیس و شکل‌گیری این نهاد در شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: علی‌رقم مدت زمان کوتاه شروع فعالیت اوقاف در این شهرستان، فعالیت‌های گسترده و مطلوبی در راستای ترویج  فرهنگ وقف و اشاعه آن انجام شده است.

کریمی ادامه داد: فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه در دو حوزه عمرانی و فرهنگی در طول سال صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در حوزه عمرانی بیش از 150 مسجد و امام‌زاده و همچنین بقاع متبرکه سطح شهرستان مرمت، نوسازی و تزئین شده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم تبدیل بقاع و اماکن متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور عنوان کرد: با پیروی از فرمایشات معظم‌له در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به بقاع و مکان‌های مذهبی در سراسر کشور شده است.

کریمی اضافه کرد: عمده اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اداره اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا در سال جاری نیز بر محور توجه به اماکن مذهبی و تبدیل آنها به قطب‌های معنوی و فرهنگی کشور بوده است.

وی تشریح کرد: تأسیس و افتتاح چند مرکز دینی و همچنین فرهنگی در سال جاری به همت مردم و مسئولان در این شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا ادامه داد: در ایام تابستان سال جاری نیز طرح‌های نشاط معنوی و محافل مذهبی متعددی در بخش‌های تابعه این شهرستان برگزار شد.

کریمی با اشاره به برپایی منظم اعیاد مذهبی و ایام سوگواری در بویین‌زهرا اذعان کرد: با توجه به ارادت ویژه مردم این شهرستان، هر ساله در این شهرستان شاهد برپایی مراسم با شکوه مربوط به ولادت و سوگواری ائمه اطهار هستیم.

وی در رابطه دیگر فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره عنوان کرد: اخذ سند اجاره، احیای موقوفات، حمایت‌های معنوی و مادی از هیئات مذهبی سطح شهرستان، کمک و دستگیری از ایتام و نیازمندان بر اساس اجرای نیات واقفان، اجرای طرح‌های فرهنگی و مذهبی به صورت فصلی در بخش‌های مختلف بویین‌زهرا از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته سال 90 اداره اوقاف و امور خیریه بویین‌زهرا است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول