اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

استقبال بی‌نظیر اصفهانی‌ها از جشنواره "وقف چشمه همیشه جاری"

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری در اصفهان گفت: در سال جاری هنرمندان استقبال اصفهانی برای شرکت در جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری بی‌نظیر بوده است.

استقبال بی‌نظیر اصفهانی‌ها از جشنواره "وقف چشمه همیشه جاری"

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسن امیری امروز در آیین اختتامیه جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری اظهار داشت: جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری برای دومین بار در سطح استان برگزار شده است.

وی به هدف از برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد نگرشی جدید به وقف و تشویق و ترغیب مردم و به ویژه جوانان به این سنت حسنه الهی و اسلامی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری به شمار می‌رود.

دبیر جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری در اصفهان تصریح کرد: فراخوان این جشنواره از اواسط مهرماه جاری در سطح استان آغاز شده و اطلاع‌رسانی و دعوت از جامعه فرهنگی و هنری موجود در سطح استان از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در اصفهان در راستای برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهنگی و هنری موجود در استان نیز همکاری و تعامل بسیار مناسبی را با اداره اوقاف و امور خیریه استان در راستای برگزاری این جشنواره داشته‌اند، اضافه کرد: این جشنواره در سال جاری در دو بخش خوشنویسی و ادبیات داستانی در سطح استان برگزار شده است.

امیری به برگزاری این جشنواره در حوزه ادبی در بخش‌های شعر، داستان و قطعه ادبی اشاره کرد و بیان داشت: فراخوان این جشنواره در بخش خوشنویسی نیز در چهار رشته نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث بوده است.

وی با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف باید در میان مردم ترویج و توسعه یابد، تاکید کرد: با توجه به درخواست هنرمندان استان فراخوان این جشنواره تا پایان آذرماه جاری ادامه داشته است و داوری‌های این جشنواره نیز تا اواخر دی‌ماه جاری صورت گرفت.

دبیر جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری در اصفهان به تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره فرهنگی و هنری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموع آثار جمع‌آوری شده در این جشنواره در بخش نستعلیق 55 اثر، بخش شکسته 15 اثر، نسخ 14 اثر و در بخش ثلث نیز 19 اثر و در مجموع 103 اثر در بخش خوشنویسی این جشنواره در سطح استان وجود داشته است.

وی گفت: در سال جاری هنرمندان استقبال اصفهانی برای شرکت در جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری بی‌نظیر بوده است.

امیری با اشاره به اینکه از مجموع آثار جمع‌آوری شده در حوزه ادبی در بخش‌های شعر 97 اثر، داستان کوتاه 30 اثر و قطعه ادبی نیز 13 اثر از سطح استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اظهار داشت: در سال جاری اصفهان روند رو به رشدی در جذب آثار به جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری را داشته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری حدود 250 اثر از هنرمندان اصفهانی در دو بخش خوشنویسی و ادبی به دبیرخانه جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری ارسال شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول