اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهداری راه و ترابری استان اردبیل:

راه‌های روستایی مسدود شده تا فردا بازگشایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم با توجه به کاسته شدن از شدت بارش برف راه‌های روستایی مسدود شده تا آخر وقت فردا بازگشایی شود.

راه‌های روستایی مسدود شده تا فردا بازگشایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فاضل ملاحمزه‌زاده عصر امروز در جریان بازدید از تلاش‌های راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی اظهار داشت: هم اکنون در اکثر شهرستان‌های استان راه‌های روستایی مسدود شده و رفت و آمد حتی در محورهای اصلی و فرعی به کندی انجام می‌شود.

وی حجم زیاد بارش‌ها را در 28 ساعت گذشته یادآور شد و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اکیپ‌های راهداری به مناطق مختلف عزیمت کردند و هم اکنون مشغول بازگشایی راه‌ها هستند.

ملاحمزه‌زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ یک از جاده‌های اصلی و فرعی استان مسدود نیست اما حجم زیاد بارش‌ها و کولاک تردد را کند کرده است.

این مسئول از مسدود شدن راه 160 روستا در خلخال، 150 روستا در مشگین‌شهر، 98 روستا در کوثر، 50 روستا در نیر و صدها روستا در اردبیل و نمین خبر داد و اضافه کرد: تلاش‌های مستمری در این زمینه برای بازگشایی این محورها آغاز شده است.

وی ادامه داد: به دلیل شدت بارش در برخی از مناطق راه‌هایی که روز گذشته توسط اکیپ‌های برف‌روبی بازگشایی شده بود، به دلیل واقع شدن در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور مجدداً مسدود شده است.

به گزارش فارس، معاون راهداری راه و ترابری استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون اکیپ‌های برف‌روبی فعال هستند و براساس اولویت و در نظر گرفتن میزان جمعیت روستاها اقدام به بازگشایی می‌کنند.

ملاحمزه‌زاده مهم‌ترین مشکل را در این مسیر کولاک شدید و بی‌احتیاطی برخی از رانندگان در نبستن زنجیر چرخ و توقف‌های کندآفرین اعلام کرد و گفت: از رانندگان و مسافران وسایط نقلیه سبک و سنگین انتظار داریم به دلیل کولاک شدید در اکثر نقاط استان زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.

اما مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیز در این ارتباط افزود: از شب گذشته تاکنون 175 مسافر گرفتار در برف و کولاک و بوران توسط امدادگران نجات یافتند.

بهرام غیبی تصریح کرد: این تعداد در مکان‌های مشخص شده و امن اسکان داده شدند و به بیش از 390 خودرو با 745 سرنشین امدادرسانی شده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش‌ها تا ظهر فردا ادامه می‌یابد و از روز دوشنبه هوای سردی بر استان حاکم بوده و از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

ارتفاع برف در بسیاری از نقاط استان از نیم متر تجاوز کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول