سیروس رضایتی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با استفاده از آیتی در خدمات پستی اظهار داشت: به کمک نرمافزار، مرسولات وارده و یا صادره از استان پیگیری میشود.
وی ادامه داد: مرسولاتی که در استان اصفهان از مردم گرفته و مرسولاتی که وارد استان میشود، به صورت کلی مورد بررسی و پیگیری قرار میگیرد.
مدیر ادارهکل پست استان اصفهان گفت: با استفاده از این روش، مرسولات مدیریت میشود و اگر مرسولهای توزیع نشده، علت آن بررسی و وضعیت مرسوله روشن میشود.
وی در ارتباط با مدت زمان اجرای این طرح بیان داشت: نزدیک به سه ماه است که این طرح در حال اجرا و در سطح کشور تنها استان اصفهان مجری این برنامه است.
رضایتی در مورد چگونگی اجرای این طرح افزود: مدیر فرآیند، کل پروسه را بررسی میکند و هر زمان برای مرسوله مشکلی پیش آید، سیستم با دادن اطلاعات مرسوله آن مشکل را گزارش میدهد.
وی با بیان وضعیت مرسولات عادی گفت: مرسولات عادی تنها از جهت آماری پیگیری میشوند و امکان پیگیری آنها از طریق سیستم ذکر شده به دلیل عدم ثبت اطلاعات وجود ندارد و کنترل مرسولات عادی در حدود پنجاه درصد است.
مدیر ادارهکل پست استان اصفهان در ارتباط با مراحل اجرای این طرح اضافه کرد: این طرح سه مرحله دارد، فرآیند قبول، که در این مرحله بررسی میشود که برای مرسوله مشکلی پیش نیاید، فرآیند تجزیه مبادلات، که مرسولات آمادهسازی و رهسپار میشوند و اگر در این مرحله مشکلی پیش بیاید سیستم گزارش میدهد و مرحله آخر که توزیع مرسولات است.
وی با اشاره به مرحله توزیع مرسولات پستی گفت: در این مرحله مشخص میشود چه تعداد از مرسولات ارسال شده، توزیع شده و مرسولاتی که امضای گیرنده آن از طریق PDA گرفته شده قابل پیگیری است.
رضایتی با بیان وضعیت مرسولات با آدرس اشتباه و چگونگی پیگیری آنها بیان داشت: مرسولاتی که آدرس آنها اشتباه است و یا آدرس شناسایی نشده از طریق سیستم اطلاع داده میشود و وضعیت آن مرسوله پیگیری میشود.
وی در ارتباط با مزایای این سیستم تأکید کرد: با استفاده از این سیستم امکان پیگیری وضعیت مرسولات وجود دارد، در صورتی که امکان پیگیری مرسوله در سیستم سنتی وجود ندارد و اگر مشکلی به وجود آید باید به فرستنده اطلاع داده شود.
مدیر ادارهکل پست استان اصفهان در ادامه افزود: در این روش قبل از اطلاع و یا شکایت گیرنده و فرستنده مشکل پیگیری و نسبت به رفع آن اقدام میشود.
انتهای پیام/ح20/ط4000