اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره‌کل پست استان اصفهان خبر داد

اصفهان مجری طرح پیگیری مرسولات با روش آی‌تی

خبرگزاری فارس: مدیر اداره‌کل پست استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان مجری طرح پیگیری مرسولات با روش آی‌تی است، گفت: به کمک سیستم نرم‌افزاری وضعیت مرسولات پیگیری و نسبت به رفع مشکل پیش آمده اقدام می‌شود.

اصفهان مجری طرح پیگیری مرسولات با روش آی‌تی

سیروس رضایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با استفاده از آی‌تی در خدمات پستی اظهار داشت: به کمک نرم‌افزار، مرسولات وارده و یا صادره از استان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: مرسولاتی که در استان اصفهان از مردم گرفته و مرسولاتی که وارد استان می‌شود، به صورت کلی مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیر اداره‌کل پست استان اصفهان گفت: با استفاده از این روش، مرسولات مدیریت می‌شود و اگر مرسوله‌ای توزیع نشده، علت آن بررسی و وضعیت مرسوله روشن می‌شود.

وی در ارتباط با مدت زمان اجرای این طرح بیان داشت: نزدیک به سه ماه است که این طرح در حال اجرا و در سطح کشور تنها استان اصفهان مجری این برنامه است.

رضایتی در مورد چگونگی اجرای این طرح افزود: مدیر فرآیند، کل پروسه را بررسی می‌کند و هر زمان برای مرسوله مشکلی پیش آید، سیستم با دادن اطلاعات مرسوله آن مشکل را گزارش می‌دهد.

وی با بیان وضعیت مرسولات عادی گفت: مرسولات عادی تنها از جهت آماری پیگیری می‌شوند و امکان پیگیری آنها از طریق سیستم ذکر شده به دلیل عدم ثبت اطلاعات وجود ندارد و کنترل مرسولات عادی در حدود پنجاه درصد است.

مدیر اداره‌کل پست استان اصفهان در ارتباط با مراحل اجرای این طرح اضافه کرد: این طرح سه مرحله دارد، فرآیند قبول، که در این مرحله بررسی می‌شود که برای مرسوله مشکلی پیش نیاید، فرآیند تجزیه مبادلات، که مرسولات آماده‌سازی و رهسپار می‌شوند و اگر در این مرحله مشکلی پیش بیاید سیستم گزارش می‌دهد و مرحله آخر که توزیع مرسولات است.

وی با اشاره به مرحله توزیع مرسولات پستی گفت: در این مرحله مشخص می‌شود چه تعداد از مرسولات ارسال شده، توزیع شده و مرسولاتی که امضای گیرنده آن از طریق PDA گرفته شده قابل پیگیری است.

رضایتی با بیان وضعیت مرسولات با آدرس اشتباه و چگونگی پیگیری آنها بیان داشت: مرسولاتی که آدرس آنها اشتباه است و یا آدرس شناسایی نشده از طریق سیستم اطلاع داده می‌شود و وضعیت آن مرسوله پیگیری می‌شود.

وی در ارتباط با مزایای این سیستم تأکید کرد: با استفاده از این سیستم امکان پیگیری وضعیت مرسولات وجود دارد، در صورتی که امکان پیگیری مرسوله در سیستم سنتی وجود ندارد و اگر مشکلی به وجود آید باید به فرستنده اطلاع داده شود.

مدیر اداره‌کل پست استان اصفهان در ادامه افزود: در این روش قبل از اطلاع و یا شکایت گیرنده و فرستنده مشکل پیگیری و نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول