اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

تحقق 50 درصدی اهداف شرکت برق همدان در سال 90

خبرگزاری فارس: معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: علیرغم تنگناهای شدید نقدینگی با احداث حدود 143 کیلومتر شبکه تاکنون 50 درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده سال 90 تحقق یافته و اجرایی شده است.

تحقق 50 درصدی اهداف شرکت برق همدان در سال 90

محمدمهدی شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در سال 90 اظهار کرد: از جمله اقداماتی که در سال جاری توسط این شرکت صورت گرفته است فروش حدود 23 هزار اشتراک برق، خرید انرژی برق حدود 3 هزار میلیون کیلووات ساعت و فروش 2 هزار و 500 میلیون کیلووات ساعت است.

وی افزود: رساندن پیک‌بار به 600 مگاوات و کاهش تلفات شبکه به حدود 17 درصد، برق‌دار کردن روستاهای جدید و تحویل مدیریت چهار روستا از زنجان نیز از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق در سال جاری به شمار می‌آید.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: این شرکت توانسته است حدود 85 درصد از مطالبات خود را در سال 90 وصول کند.

وی با اشاره به برق‌دار کردن 53 فقره چاه آب کشاورزی تصریح کرد: حدود 2 هزار و 600 واحد مسکن مهر نیز با 15 کیلومتر شبکه و 31 دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت چهار مگاولت آمپر برق‌رسانی شده است.

شهیدی با بیان اینکه 6.5 درصد تلفات شبکه‌های استان کاهش یافته است، اضافه کرد: با توجه به این مهم 187 میلیون کیلووات ساعت از پرت انرژی جلوگیری شده است که در این صورت از هدر رفت انرژی 135 میلیارد تومان درآمد حاصل شده که این درآمد صرف اصلاح و بازسازی شبکه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف که با همراهی و مشارکت صنایع، کشاورزان و دستگاه‌های دولتی به اجرا در آمده است، اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع در تابستان، همکاری کشاورزان که در ساعات پیک‌بار شبانه موتور برق چاه‌های کشاورزی را از مدار خارج کرده‌اند از جمله اقداماتی بود که در کاهش پیک‌بار مصرفی بسیار موثر بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: توزیع حدود یک میلیون لامپ‌ کم‌مصرف بین مشترکان، پیگیری فعالیت‌های بهره‌برداری و اقدامات فنی، بازرسی مستمر لوازم اندازه‌گیری و اعمال اصلاحات، تعدیل روشنایی معابر، اصلاح اتصالات سست، اصلاح مقاطع هادی‌ها و جابه‌جایی پست‌ها به مراکز ثقل بار و نصب خازن بر روی فیدرهای فشار متوسط و فشار ضعیف نیز نقش مهمی در کاهش 10 درصدی پیک‌بار مصرفی در استان داشته است.

وی عنوان کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها طی یک سال گذشته در مقایسه با سال قبل 173 میلیون کیلووات انرژی برق صرفه‌جویی شده است که نه تنها 6 درصد انرژی که میانگین رشد استان است استفاده نشده بلکه 173 میلیون کیلووات ساعت برق نیز صرفه‌جویی شده است.

شهیدی افزود: هدفمندی یارانه‌ها علاوه بر ارتقای فرهنگ مصرفی خانوارها و اصلاح الگوی مصرف انرژی، کاهش شاخص شدت انرژی و مصرف انرژی را نیز به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تنگناهای شدید نقدینگی با احداث حدود 143 کیلومتر شبکه تاکنون 50 درصد از برنامه‌ها و اهدافی که برای سال 90 پیش‌بینی شده بود تحقق یافته و اجرایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در ارزیابی که امسال توسط وزارت نیرو به عمل آمد از شرکت توزیع برق همدان در بین شرکت‌های توزیع کشور به خاطر کسب موفقیت در طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع تجلیل شد.

وی با اشاره به رویکرد شرکت توزیع نیروی برق همدان در سال آینده تصریح کرد: افزایش قدرت مانور شبکه، تأمین برق حدود 24 هزار مشترک، کاهش تلفات شبکه، افزایش پایداری شبکه و بهره‌برداری بهینه از شبکه، استقرار کامل GIS فشار متوسط، استقرار دولت الکترونیک، تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها (همکاری در اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح همدان) از جمله اقدامات و رویکردهای شرکت توزیع برق استان همدان در سال 91 است.

شهیدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کاهش تلفات و کاهش پیک بار استان همدان، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های موجود، افزایش ظرفیت شبکه‌ها متناسب با نیاز مشترکان و متقاضیان جدید، اصلاح ساختار مالی و منابع انسانی، بهبود روش‌ها و سیستم‌های مدیریتی، برون‌سپاری فعالیت‌ها، راه‌اندازی دفاتر خدمات‌رسانی در نقاط شهری و دفاتر ICT روستاها و استفاده از مولدهای مقیاس کوچک نیز از جمله برنامه‌های شرکت برق برای سال‌های آینده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول