اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز ورامین:

دانشگاه علمی کاربردی ورامین قطب علمی منطقه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز ورامین با بررسی اوضاع و جایگاه علمی این دانشگاه در منطقه گفت:دانشگاه علمی کاربردی ورامین قطب علمی منطقه است.

دانشگاه علمی کاربردی ورامین قطب علمی منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مهدی کردبچه که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت با اشاره به روند ملی شدن صنعت نفت اظهار کرد: معمولا در مدارس و محافل به بعد تاریخی این مهم پرداخته می‌شود و بعد حقوقی این پیروزی عظیم غافل می‌ماند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز ورامین گفت: استکبار جهانی منابع کشورهای جهان سوم را جزو اموال خود می‌دانست و بنابراین طی قراردادی فروش نفت ایران تا سال۱۳۶۱هجری شمسی به انگلیس واگذار شده بود که این بزرگترین خیانت به کشور بود.

این مسئول و کارشناس امور حقوقی تصریح کرد: سه گروه در ملی شدن صنعت نفت نقش داشتند، نخست نهضت مردمی به رهبری آیت‌الله کاشانی، دوم جبهه ملی به رهبری دکتر مصدق و سومین گروه که در برهه‌ای از زمان نقش کلیدی و اساسی داشت فداییان اسلام به رهبری شهید نواب صفوی بود.

وی گفت: این سه گروه به نتیجه رسیدند که تا رزم آرا به عنوان مزدور انگلستان باشد نمی‌توانند به ملی شدن نفت امید داشته باشند بنابراین فداییان اسلام اقدام به اعدام انقلابی رزم آرا کردند و پس از وی دیگر مانع جدی بر سر راه ملی شدن صنعت نفت وجود نداشت.

کردبچه افزود: پس از ملی شدن صنعت نفت و ابطال قرارداد ننگین با شرکت بریتیش پترولیوم، کشور انگلیس در دیوان بین‌المللی حقوقی از ایران شکایت کرد، این دادگاه ۱۵ داور داشت که پس از دفاع‌های حقوقی دکتر مصدق ۹ داور به نفع ایران رای دادند ولی انگلیس ناامید نشده و این موضوع را در شورای امنیت مطرح کرد و اولین قطعنامه ضد ایرانی در سال ۱۳۳۸ در سازمان ملل تصویب شد، انگلیس اولین کشوری بود که تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورمان را نیز به اجرا در آورد.

وی سپس به مسائل دانشگاه علمی کاربردی ورامین اشاره کرد و گفت: این مرکز به عنوان تنها مرکز تحصیلات عالی بخش مرکزی شهرستان سه سال پیش با حدود ۱۲۰ دانشجو فعالیت خود را شروع کرد و بنده از همان ابتدا عضو هیئت امنا بودم و در حال حاضر حدود سه ماه است که ریاست این مرکز را نیز برعهده دارم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز ورامین تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود به عنوان یک قطب علمی در منطقه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و مدتی بیش از یک هزار دانشجو داشته است و اردیبهشت امسال اولین جشن فارغ التحصیلی این مرکز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مجموعه شهرستان همکاری خوبی با این مرکز داشته و همواره درصدد افزایش سرعت رشد آن بودند و اقدامات خوبی در مورد مکان دانشگاه، وضعیت علمی و اخلاقی و تعداد دانشجو صورت پذیرفته است.

این مسئول از افتخارات دانشگاه را عضویت آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی در هیئت امنای آن دانست و افزود: برای ما این افتخار بسیار مطلوبی است، موقعیت علمی و معنوی ایشان شان خاصی به دانشگاه در تهران و نیز شهرستان داده است، رهنمودهای ایشان همواره موجب رشد ما بوده که از جمله آنها می‌توان بحث تفکیک جنسیتی را عنوان کرد که به لطف خدا امروز در این مرکز اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز ورامین در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزهای دختران و پسران مرکز ما هم جداست و اختلاط جنسیتی که منشأ بسیاری از موارد سوء فرهنگی بود وجود ندارد و به مجرد اینکه این طرح توسط ما مطرح شد بسیاری از دانشگاه‌های کشور در قم، اصفهان، مشهد و … از آن الگو گرفته و دانشگاه تک جنسیتی راه‌اندازی کردند.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول