اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مردم به خانه تکانی دل‌ها توجه کنند/ رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت تبدیل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: مردم قدری به خانه تکانی دل‌ها توجه کنند و کینه‌ها، کدورت‌ها و رقابت‌های انتخاباتی را کنار گذارند و رفاقت، دوستی، صمیمیت و برادری را افزایش دهند.

مردم به خانه تکانی دل‌ها توجه کنند/ رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته جیرفت اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده شاهد رشد و بالندگی تمام ملت‌ها، سلطه بر ستمگران و پیروزی در عرصه‌های مقدس و مبارکی باشیم که در مقابل ستمگران جهان‌خوار در حال اجرا است.

وی افزود: عید نوروز گرچه جزو اعیاد اسلامی چون عید فطر، قربان، غدیر و ... نیست، اما مورد مخالفت شرع قرار نگرفته است بلکه روزه در عید نوروز و غسل در آن مستحب است.

عسکری تصریح کرد: می‌توان با یک سری کارها که در میان ما سنت است، عید را به عنوان یک منبع خوب برای یک سری آموزه‌های دینی و فرصت زیبای شرعی تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: عید نوروز چنان که درختان بی‌برگ و بار رشد کرده و ثمر می‌دهند، در قرآن می‌فرماید بهار، قیامت است.

امام جمعه افزود: یکی از کارهای زیبا و ارزشمند در ایام عید نوروز صله‌ارحام و دید و بازدید از اقوام است.

عسکری با اشاره به انجام سنت خانه تکانی و نظافت بیان داشت: انجام نظافت جزو آموزه‌های دینی ما است، چنان که نماز نظافت از شرک و روزه نظافت از کبر و غرور است.

وی بیان داشت: چه بهتر که با پیروی از این سنت، مردم قدری به خانه تکانی دل‌ها توجه کنند و کینه‌ها، کدورت‌ها و رقابت‌های انتخاباتی را کنار گذارند و رفاقت، دوستی، صمیمیت و برادری را افزایش دهند.

وی با اشاره به استفاده و برخورداری از تفریح‌های سالم و مسافرت‌ها خاطر نشان نمود: ضروری است شهروندان در مسافرت‌ها با رعایت دقیق قانون راهنمایی و رانندگی از سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز کنند.

عسکری با اشاره به اینکه اسلام 15 بار در قرآن به سیر در زمین توصیه نموده است، افزود: رفتن به میهمانی و پذیرفتن میهمان در اسلام نیز بسیار توصیه شده و میهمان روزی خود را با خود می‌آورد و در عین حال رنج را با خود می‌برد.

وی با اشاره به 25 اسفند ماه سال روز ارتحال سید احمد خمینی گفت: به فرموده امام خمینی (ره) سید احمد خمینی سال‌های متمادی به عنوان فردی امین، باصداقت و با کیاست همراه امام راحل و دستی توانا برای ایشان بود.

عسکری ضمن تقدیر از تمامی کاندیداها، مسئولان ستادهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها بیان داشت: شما مردم جیرفت ثابت کردید که شایستگی شهروندی دارالولایه را دارید زیرا گرگ‌های گرسنه‌ای که در کمین بودند تا حرکت ناشایستی را دیده و آن را در بوق کنند و شما آن‌ها را ناکام گذاشتید.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول