اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم تاکید کرد

توجه به موقعیت اجتماعی مناطق در زیباسازی شهری

خبرگزاری فارس: شهردار قم با اشاره به ایجاد قوانینی جدید برای زیباسازی شهر گفت: هر نقطه از شهر به تناسب موقعیت اجتماعی و مذهبی آن باید زیباسازی شود.

توجه به موقعیت اجتماعی مناطق در زیباسازی شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در دیدار جمعی از هنرمندان قمی، از اقدامات هنری که تاکنون در سطح شهر توسط هنرمندان استان شکل گرفته است تقدیر کرد و اظهار داشت: باید بپذیریم شهر یک موجود زنده است و آنچه کالبد شهر را تشکیل می‌دهد می‌تواند از راه رنگ، نماد و چهره وضعیت آن را مشخص کند.

شهردار قم گفت: تیمی منسجم به همراه خرد جمعی در سازمان زیباسازی شهرداری قم مهیا و شکل گرفته و آماده ارائه خدمات به شهروندان و خلق آثاری زیبا و بدیع در سطح شهر است.

وی سلامت و نشاط شهروندان را در گرو تغییر چهره شهر ذکر کرد و افزود: با طراحی و زیباسازی محیط شهری و حتی با ایجاد صدای آب می‌توان در شهر جلوه‌ خاصی را به نمایش گذاشت.

دلبری اذعان داشت: چهار فصل طبیعت، خود مکمل نشاط انسان است و از فرسودگی و خستگی جلوگیری می‌کند، مانند فصل بهار که انسان‌ها به دنبال عوض کردن لباس‌های کهنه و پوشیدن لباس نو هستند که این نشان از وجود حس زیبایی در انسان است.

وی ضمن اشاره به تنش‌زا بودن محیط کثیف و نازیبایی‌های شهری برای شهروندان گفت: اگر جایی را که نازیباست با هنر و کار هنرمندان زیبا کنیم در سلامت فکر و روح شهروندان نقش اساسی داشته‌ایم.

شهردار قم با بیان اینکه این زیبایی‌ها مطلقاً مورد پسند همه شهروندان نیست تصریح کرد: هر چند این زیبایی‌ها مورد پسند تمام شهروندان نیست اما مطمئناً در کل شهر مورد پذیرش و دلگرمی مردم است.

وی افزود: زیباسازی صرف دیوارنویسی و طراحی دیوار نیست؛ زیباسازی یعنی هر چیز که در شهر نازیبایی ایجاد می‌کند مانند تابلوهای ناقواره و بد فرم باید جمع‌آوری و مشکلات برطرف شود.

دلبری با اشاره به ایجاد قوانینی جدید برای زیباسازی شهر و تاکید بر استفاده از آن خاطر نشان کرد: هر نقطه از شهر به تناسب موقعیت اجتماعی و مذهبی آن باید زیباسازی شود.

شهردار قم گفت: هرگونه زیباسازی باید پیام داشته باشد مانند استفاده از احادیث و روایات که تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول