اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

کشاورزی زیربنای توسعه همه جانبه کردستان است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد استان گفت: کشاورزی زیربنا و محور اصلی توسعه همه جانبه استان است.

کشاورزی زیربنای توسعه همه جانبه کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ علیرضا شهبازی شامگاه امروز در جلسه کارگروه کشاورزی استان در سالن دولت، اظهار کرد: توسعه بخش کشاورزی سیاست اصلی دولت است و ایجاد این فرصت‌ها در بخش کشاورزی در قالب تسهیلات بانکی بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال در منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به سهم استان کردستان در تسهیلات بانکی سال 90، بیان کرد: امسال 240 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی استان اختصاص یافته که برای پرداخت آن به متقاضیان محدودیتی از نظر سقف تسهیلات وجود ندارد.

استاندار کردستان سود بانکی برای تسهیلات را هفت درصد عنوان کرد و از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست که با اطلاع‌رسانی درست و موقعیت هر شهرستان در بخش‌های مختلف کشاورزی مردم را وارد کار و اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی کنند.

شهبازی با تاکید بر اینکه طرح توسعه بخش کشاورزی بهترین فرصت برای توسعه استان است، ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی در استان، کردستان در سطح کشور پیشتاز باشد و توسعه همه جانبه را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران استان باید با همکاری و تعامل فراگیر بین بخشی زمینه سرمایه‌گذاری همه جانبه در بخش کشاورزی را فراهم کنند، اظهار کرد: بخش کشاورزی پتانسیل‌های لازم برای ایجاد تحول در استان را داراست.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی همواره بخش مهمی از دغدغه‌های مسئولان استان بوده، تصریح کرد: امیدواریم با کمک سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان و ارائه طرح‌های ابتکاری و قابل اجرا زمینه جذب اعتبار و رفع بسیاری از مشکلات این حوزه در آینده نه چندان دور فراهم شود.

شهبازی اضافه کرد: وجود استعدادهای طبیعی و جغرافیایی، نیروی انسانی کارآمد و متخصص، بازار هدف داخلی و خارجی برای فروش محصولات و بسیاری زمینه‌های دیگر لزوم سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه را بیشتر نمایان می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان کردستان زمینه استفاده از ظرفیت‌های بالقوه خدادادی منطقه را فراهم و شکوفایی اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.

شهبازی در پایان با اشاره به اجرای موفق طرح مسکن مهر در کشور و استان کردستان در دولت خدمتگزار نهم و دهم، گفت: به طور یقین تحرک در بخش کشاورزی و استفاده از توان بالای استان در این حوزه به یکی از افتخارات کردستان در آینده تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول