اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

16 چادر راهنمای مسافران در اردبیل برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: همزمان با ایام نوروز و با هدف اجرای دوازدهمین مرحله طرح ملی راهنمای مسافران نوروزی 16 چادر در مبادی ورودی تمام شهرهای استان اردبیل برپا می‌شود.

16 چادر راهنمای مسافران در اردبیل برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی‌ در آخرین جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار داشت: در این چادرها جوانان عضو هلال‌احمر به تعداد 250 نفر داوطلبانه بروشورها و نقشه‌های راهنمای گردشگران و مسافران را بین مراجعه‌کنندگان توزیع کرده و در صورت نیاز آنها را راهنمایی می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما در یک دوره 35 ساعته به صورت غیرحضوری به آموزش 25 هزار نفر اقدام کردیم و 600 نفر نیز در دوره‌های 40 ساعته هلال‌احمر شرکت کردند.

غیبی خاطر نشان کرد: با هدف توسعه مبانی آموزش و تربیت نیروهای زبده دانشگاه جامع علمی – کاربردی فعالیت خود را از بهمن ماه امسال شروع کرده و با پذیرش 100 دانشجو در دو رشته امداد و نجات و آتش‌نشانی اقدام به آموزش دانشجویان می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: ما با این اقدام سعی کردیم تا خلأ سال‌های گذشته را در تربیت علمی و آکادمیک نیروهای جوان امدادگر را برطرف کنیم که انتظار می‌رود با راه‌اندازی این دانشگاه تحصیلات این نیروها تا مقطع کارشناسی ارشد تداوم پیدا کند.

وی از توزیع 40 هزار سی‌دی و بروشور آموزشی بین هفت هزار و 725 نفر در قالب مانورهای آزمایشی و تمرینی خبر داد و بیان کرد: ما در نوروز امسال در 18 پایگاه ثابت، سیار و موقت با مشارکت 350 امدادگر از توانمندی نیروهای خود در امدادرسانی حادثه‌دیدگان احتمالی استفاده می‌کنیم.

به گزارش فارس، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل ادامه داد: این نیروها به همراه کارکنان جمعیت هلال‌احمر به مدت 20 شبانه‌روز با تجهیز 18 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه ست نجات و هفت خودروی ست نجات به مسافران و گردشگران خدمات ارایه می‌کنند.

غیبی گفت: ‌امسال همچنین از تاریخ ششم فروردین تا یازدهم این ماه بالگرد مستقر در هوانیروز تبریز در استان حضور می‌یابد و ما جاده‌ها و محورهای مختلف را به صورت هوایی تحت نظارت و کنترل قرار می‌دهیم.

وی افزود: کلیه نیروهای ما به اقلام مورد نیاز به ویژه در مناطق کوهستانی به ست نجات مجهز شدند به طوری که ما توانسته‌ایم 10 ست نجات کوهستان، 10 ست غواصی با صرف 50 میلیون تومان و همچنین بخشی از تجهیزات امدادی را خریداری و در اختیار دو شعبه کوثر و سرعین قرار دهیم.

غیبی هدف از اجرای طرح ملی راهنمای مسافران را غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای جوان هلال‌احمر، شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این جوانان و فراهم کردن محیط امن و آرام به همراه با آسایش برای مسافران و گردشگران اعلام کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در تمام چادرهای خود نمادی از هفت‌سین ایرانی را برپا کردیم و در کنار آن به برخی فعالیت‌های فرهنگی و توزیع هدایا اقدام می‌کنیم.

غیبی از توزیع 30 هزار بروشور فرهنگی، امدادی، هشت هزار کیف کمری امداد و نجات بین مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و اضافه کرد: ما امسال این طرح را با شعار راهنمایان جوان، ایمنی و آرامش از ساعت هشت صبح تا هشت شب انجام می‌دهیم.

وی همچنین از برپایی 16 خیمه نماز و مجهز شدن این خیمه‌ها به مهر و آب وضو اشاره کرد و ادامه داد: پنج هزار مهر و قبله‌نما نیز بین گردشگران توزیع می‌شود و 10 هزار بروشور آیات و روایات متعدد در مورد بهار و اهمیت نماز به مراجعان اهدا می‌شود.

این مسئول در پایان سخنان خود گفت: ما علاوه بر این فعالیت‌ها با همکاری ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی 15 هزار بروشور که در آن آدرس و تلفن مراکز اقامتی، گردشگری، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مراکز مورد نیاز در آن به ثبت رسیده تقدیم مسافران و گردشگران می‌کنیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول