اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد

اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار به ساخت دروازه قرآن جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی در شهرستان جیرفت 150 میلیون تومان اعتبار برای ساخت دروازه قرآن این شهر دارالولایه و محیط اطراف آن اختصاص داده می‌شود.

اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار به ساخت دروازه قرآن جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حجت‌الاسلام حمید محمدی در نشست مدیران فرهنگی جیرفت اظهار داشت: لازمه دیگر شدن تصمیم خود افراد است و به نظر می‌رسد که مردم ولایتمدار جیرفت مدت‌ها است این تصمیم را گرفته‌اند.

وی افزود: این تغییر که ناشی از تغییر در خود است، باید سرعت گیرد و جیرفت با آن سابقه عظیم که دارد، می‌تواند باز آفرینی و متحول شود.

محمدی تصریح کرد: مدت هشت سالی که از قم برای تدریس به جیرفت می‌آمدم مشکلات ویژه و خاصی در این شهر وجود داشت اما امروز جیرفت به‌عنوان یک شهر فرهنگی متحول قابل تقدیر است و در سطح کشور قابل عرضه است.

وی خاطرنشان کرد: با تحولاتی که در جیرفت اتفاق افتاده است، بخشی از آرزوها محقق شده است اما تا آنچه که باید باشد، فاصله جدی است و با توجه به ظرفیتی که اداره کل فرهنگ و ارشاد در بخش قرآنی دارد، کمک شایانی می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

محمدی با بیان اینکه مبنای فرهنگ قرآن است، گفت: اتفاق اقتصادی مکمل اتفاق فرهنگی است و اتفاق جنوب کرمان، اتفاق فرهنگی است.

رئیس مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور ضمن تقدیر از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی در جنوب کرمان اذعان داشت: کارهای خوبی اداره تبلیغات اسلامی در بخش قرآنی انجام داده که قابل تقدیر است و ما هر حمایتی که بتوانیم از این نهاد می‌کنیم.

وی ابراز داشت: در سال 91 باید یک ‌میلیارد از بودجه قرآنی را صرف محرومیت‌زدایی در بحث قرآنی کرد.

وی افزود: یک سری کارهای غیررسمی مثل ایجاد خانه‌های قرآنی در این راستا باید ایجاد شود و برای هر یک‌هزار نفر باید یک خانه قرآنی وجود داشته باشد.

محمدی اذعان داشت: بر اساس جمعیت کشور 13 درصد جمعیت به فرموده مقام معظم رهبری باید در زمینه قرآنی تربیت شوند، یعنی از هر یک‌میلیون نفر جمعیت کشور باید 130 هزار نفر قرآنی باشند.

وی اظهار داشت: تا سال 1404 باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن و 15 میلیون آشنا با مفاهیم قرآن تربیت شوند.

محمدی گفت: لازمه تحقق این مهم یک جهش و نهضت قرآنی و کار شبانه‌روزی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه نهضت قرآنی نیازمند سه اقدام مهم است، تصریح کرد: آماده‌سازی ساختارها، تربیت نیروی انسانی متخصص و تأمین بودجه مورد نیاز است.

محمدی خاطرنشان کرد: ساختار را باید برای تحقق این مهم آماده‌سازی کرد که نیازمند ایجاد تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی است تا بتوانیم هر کدام از بخش‌ها را به عهده گرفته و پاسخگو باشیم.

وی ابراز داشت: تربیت نیروی انسانی متخصص یکی دیگر از فاکتورهای مورد نیاز است و باید معلمان و استادان به تعداد کافی داشته باشیم که در شهرستان‌ها تلاش می‌کنیم به صورت ویژه دوره‌های تربیت مربی، معلم قرآن و استاد داشته باشیم زیرا زیرساخت ما تربیت نیروی متخصص است.

محمدی افزود: 100 مؤسسه قرآنی که در جنوب راه‌اندازی می‌شود برای حمایت مکانی آنها قادریم 40 میلیون به آنها کمک کنیم و حدود 30 مؤسسه حمایت می‌شوند تا پایان دولت دهم صاحب مکان مورد نیاز شوند.

وی ابراز داشت: در راستای گسترش فعالیت‌های قرانی در شهرستان جیرفت 150 میلیون تومان اعتبار برای ساخت دروازه قرآن جیرفت شهر دارالولایه و محیط اطراف آن اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول