اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

تغییرات قیمتی ناشی از نوسان نرخ ارز مدیریت می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برخی تغییرات قیمتی ناشی از نوسان نرخ ارز به سرعت مدیریت می‌شود و از این حیث مشکلی وجود ندارد.

تغییرات قیمتی ناشی از نوسان نرخ ارز مدیریت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در جلسه اعضای کمیسیون تنظیم بازار آذربایجان شرقی اظهار کرد: هیچ نگرانی نسبت به تامین کالا در این استان وجود ندارد و در ایام شب عید و روزهای پایانی سال که میزان مصرف بیشتر می‌شود، کالاها به میزان کافی در اختیار مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای تنظیم بازار در سطح این استان صورت گرفته است، افزود: برخی تغییرات قیمتی ناشی از نوسان نرخ ارز به سرعت مدیریت می‌شود و از این حیث مشکلی وجود ندارد.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اصولی خواندن تاکیدات مقام‌های مسئول استان مبنی بر افزایش نظارت و کنترل کامل بازار، آن را عامل کاهش میزان تخلفات صنفی دانست و افزود: در عین حال سامانه تلفن 124 آماده پاسخگویی به مردم برای بیان نظر، انتقادها و شکایات است و در صورت بروز تخلف، بلافاصله رسیدگی می‌شود.

نجفی گفت: علاوه بر نظارت‌های روزانه که به شکل معمول توسط بازرسان سازمان بازرگانی صورت می‌گیرد، گشت‌های مشترک با اداره کل تعزیرات و بازرسی انجام می‌شود که این میزان نظارت، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه برابر رشد دارد.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان ادامه داد: هر سال در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا که در آستانه سال نو برگزار می‌شود، مواد پر مصرف و سایر کالاهایی که متقاضی بیشتری دارند، با همکاری بخش خصوصی و اصناف عرضه می‌شود و امسال نیز این نمایشگاه‌ها در تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی و در قالب یک‌هزار و 200 غرفه دایر است.

نجفی افزود: اصناف متعهدند که نسبت به نحوه عرضه کالا در نمایشگاه‌ها مراقبت داشته باشند و اجناس را با تخفیف 10 تا 25 درصد به فروش برسانند.

استاندار و رئیس کمیسیون تنظیم بازار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نبود مشکلی از حیث تامین کالاهای اساسی شب عید در استان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا خواهد توانست به تقاضای شب عید همشهریان پاسخ دهد.

احمد علیرضا بیگی افزود: تمام تلاش دست اندرکاران نمایشگاه‌های یاد شده، باید بر این مبنا استوار باشد که رونق نمایشگاه‌ها حفظ شود تا شهروندان احساس نکنند که کمبودی در مایحتاج عمومی وجود دارد و یا این نمایشگاه‌ها از پاسخگویی مناسب به نیازهای کالایی ناتوان است.

وی با اشاره به تدبیر کمیسیون تنظیم بازار آذربایجان شرقی در تامین نیازمندی پروتئینی شب عید مردم این استان تصریح کرد: گوشت سفید و قرمز مورد نیاز مردم استان تا آغاز سال جدید تامین شده و تداوم وضع کنونی نیازمند مکاتبات اداری با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است که این موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

بیگی از تجار و بازرگانانی که برای واردات گوشت مرغ ثبت سفارش کرده اما تاکنون موفق به این کار نشده‌اند، خواست در صورت مواجهه با هرگونه مشکل به ویژه انتقال حواله از طریق بانک‌ها مراتب را به استانداری آذربایجان شرقی گزارش کنند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول