اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

قیمت مسکن در بجنورد کاذب است‌

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی قیمت مسکن در بجنورد را کاذب خواند و گفت: همه باید بسیج شده تا این قیمت‌های کاذب شکسته شود.

قیمت مسکن در بجنورد کاذب است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت عصر امروز در آخرین نشست شورای مسکن خراسان شمالی در سال جاری اظهار داشت: قیمت مسکن در این شهر واقعی نبوده و به صورت کاذب رشد داشته است.

وی با اشاره به برنامه آماده بودن دست کم 2 هزار واحد مسکونی در بجنورد تصریح کرد: همه به ویژه رسانه‌ها برای موج آفرینی کاهش قیمت مسکن در این شهر تلاش کنند.

نماینده عالی دولت درخراسان شمالی دربخش دیگری بر تخلیه واحدهای اداری شهرستانی از سوی ادارات کل استان تأکید کرد. 

وی اظهار داشت: بیش از هفت سال از تأسیس خراسان شمالی سپری شده لیکن اداره‌های کل استان همچنان در ساختمان اداره شهرستانی و یا استیجاری استقرار دارند.

شفقت با بیان اینکه استقرار واحدهای اداری در ساختمان‌های مسکونی استیجاری سبب تحمیل هزینه‌ها به دستگاه‌های استان می‌شود گفت: اگر ساختمان اداره‌های کل استان احداث شود این به نفع دستگاه‌ها واستان بوده تا از پرداخت هزینه اجاره جلوگیری وبرای کارکنان اختصاص یابد.

وی از اداره کل مسکن وشهرسازی استان خواست تا برای تأمین منابع احداث ساختمان اداره‌های کل بر اساس مصوبه دور دوم سفر دولت تلاش کند.

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به تکمیل ساختمان ثبت احوال و دیوان محاسبات استان و... خواستار فراهم شدن تمهیداتی برای آماده سازی و استقرار این اداره‌ها در این ساختمان‌ها در سال جدید شد.

وی در بخش دیگری رعایت الگوی معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازها  در سطح شهرهای این استان را ضروری عنوان و تأکید کرد: باید الگوی معماری ایرانی و اسلامی برای تمام شهرها مشخص و بر اساس آن ساخت و ساز انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: باید کنترل و نظارت‌ها برای جلوگیری از ساخت و ساز سلیقه ای به ویژه نمای بیرونی واحدها افزایش یابد.

دبیر شورای مسکن خراسان شمالی نیز از واگذاری 6 هزار واحد مسکن مهر طی امسال به متقاضیان در استان خبر داد.

علی فخرانی تصریح کرد: هم اکنون 4 هزار و 500 واحد  مسکن مهر نیز در استان آماده شده که در آینده با حضور وزیر راه وشهرسازی افتتاح می‌شود.

به گفته وی از این تعداد واحد مسکن مهردر استان 2 هزار در گلستان شهر بجنورد قرار دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی هم با اشاره به اجرای طرح آموزش کارگران شاغل در صنعت ساختمان استان گفت: در این راستا 7 هزارو 128 فقره پروانه مهارت برای فعالان این بخش صادر شد.

حسین بابایان با بیان اینکه این آموزش‌ها برای افزایش توانمندی حرفه‌ای کارگران شاغل در صنعت ساختمان استان برگزار می‌شود گفت : این آموزش‌ها در 15 رشته اصلی انجام شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: از این تعداد کارگران شاغل در صنعت ساختمان خراسان شمالی 4 هزار نفر به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کردند و بیمه شدند.

وی اضافه کرد: با وجود تکمیل ظرفیت بیمه این استان اما سنجش و آموزش کارگران توسط سازمان فنی و حرفه‌ای همچنان در حال اجرا است.

بابایان گفت: هر چند دارا بودن مهارت و اخذ پروانه مهارت در سطح درجه سه برای بیمه شدن کارگران کافی است اما به لحاظ اهمیت افزایش آگاهی کارگران و استادکاران در این عرصه، از تمام دارندگان پروانه مهارت درجه سه درخواست شده تا برای تکمیل مهارت خود آموزش‌های سطح دو و یک را نیز فراگیرند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: این آموزش‌ها اکنون علاوه بر فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد نیز ارائه شده و افراد شاغل در صنعت ساختمان می‌توانند این آموزش‌ها را فرا بگیرند.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول