اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم خبر داد

تمهیدات ویژه شبکه بهداشت جم برای تامین سلامت مهمانان نوروزی

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از تمهیدات ویژه شبکه بهداشت جم برای تامین سلامت مهمانان نوروزی خبر داد.

تمهیدات ویژه شبکه بهداشت جم برای تامین سلامت مهمانان نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی عصر امروز در کارگاه آموزشی توانمندسازی و نحوه تدوین برنامه عملیاتی سالیانه مراکز بهداشتی درمانی در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اظهار داشت: شبکه بهداشت جم از همه امکانات و تجهیزات برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم بهره می‌گیرد و بویژه در ایام نوروز این خدمات گسترش می‌یابد.

وی افزود: سلامتی و بهداشت از مهم‌ترین موضوعات در جوامع پیشرفته است و تلاش کرده‌ایم بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه کنیم و برای تامین سلامت مسافران نوروزی تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت جم با اشاره به برپایی این کارگاه خاطرنشان کرد: این کارگاه به منظور توانمندسازی کارشناسان ستادی و پرسنل مراکز بهداشتی درمانی در زمینه نحوه طراحی و تدوین برنامه‌های سالیانه واحدهای ستادی و مراکز بهداشتی درمانی برپا شده است.

قاسمی تصریح کرد: کلیات اصول طراحی یک برنامه جامع و کامل که در نهایت منجر به حفظ و ارتقاء نسبی سطح سلامت مردم خواهد شد، به کارشناسان و پرسنل آموزش داده می‌شود.

مسئول آموزش شبکه بهداشت جم نیز در این کارگاه، هدف از ضرورت تدوین برنامه عملیاتی برای هر سازمان را محدودیت منابع و امکانات مادی و کمبود نیروی انسانی برشمرد و عنوان داشت: با برنامه‌ریزی می‌توانیم، مشکلات مهم مردم و سازمان را با معیارهای کارشناسانه شناسایی و از طریق اولویت بندی آنها، از حداقل امکانات موجود، بهترین نتیجه را در جایی که ضرورت بیشتری احساس می‌شود، بگیریم. 

اعظم شریعتی برنامه‌ریزی را لازمه پیشگیری از روزمرگی و برخورد انفعالی با مسائل کاری و دستیابی به اهداف سازمان توصیف کرد و گفت: با طی کردن ۸ گام پیاپی از مرحله تعیین وضعیت موجود، تعیین اهداف، تعیین استراتژی‌ها و ... تا نحوه پایش و ارزشیابی فعالیت‌هایی که برای تامین سلامت مردم شکل گرفته و در نهایت تعیین نقاط قوت و ضعف هر یک از اقدامات انجام شده، خواهیم توانست سطح سلامت مردم را به نحو موثرتری بهبود بخشیده و آنها را برای اتخاذ تصمیمات درست در تعیین سرنوشت سلامت خود توانمند سازیم.

وی از همه سرپرستان مراکز و پرسنل بهداشتی درمانی ذیربط خواست تا با تشکیل یک کمیته گروهی متشکل از پزشکان، کارشناسان، کاردان‌ها و دست‌اندرکاران تامین سلامت مردم در مراکز بهداشتی درمانی نسبت به تدوین یک برنامه سلامت‌محور برای سال ۹۱ با بهره‌گیری از شرایط موجود، اقدام کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول