اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی:

مساجد تاریخی نقش مهمی در معرفی جغرافیای فرهنگی ایران به گردشگران خارجی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی گفت: مساجد تاریخی نقش مهمی در شناساندن جغرافیای فرهنگی ایران به گردشگران خارجی دارند.

مساجد تاریخی نقش مهمی در معرفی جغرافیای فرهنگی ایران به گردشگران خارجی دارند

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد:  بازدید از مساجد تاریخی کشورمان همواره در تعیین دیدگاه گردشگران در آشنایی با فرهنگ ایران تاثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به تاثیرات معنوی این مساجد بر روی گردشگران خارجی افزود: این اثرگذاری حتی تا اندازه اسلام آوردن گردشگرانی با ادیان مختلف نیز همراه بوده است.

محمدی با تاکید بر برجستگی و ابهت مساجد تاریخی در مقایسه با مساجد تازه ساخت اظهار داشت: در دل این مساجد تاریخی، روح دینداری و اعتقاد و تقدس و فضای معنوی خاصی حاکم است.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان خاطرنشان کرد: این مساجد نه تنها قابلیت بازدید گردشگران را دارند، بلکه هیئت امنای آنها و مردم منطقه باید تلاش مضاعفی برای رونق مساجد تاریخی و در اختیار گذاشتن آنها برای استفاده بیشتر مردم و بازدید گردشگران انجام دهند.

محمدی تصریح کرد: از هیئت امنای مساجد تاریخی و مردم انتظار داریم در حفظ و نگهداری این مساجد مرمت شده کوشا بوده و بدون مشورت با سازمان میراث فرهنگی و کسب مجوز، از هرگونه تغییر و اضافه کردن الحاقات به این آثار ثبتی خودداری کنند.

وی همچنین بناهای تاریخی هر کشوری را نشانه فکر و رفتارها و اعتقادات مردم آن سرزمین دانست و تاکید کرد: نظارت بر هرگونه عملیات و تغییر و مرمت در این مساجد بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

مسجد سبزه میدان اسکو با 15 گنبد و 4 هزار مترمربع مساحت یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد دوره صفوی آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود، که با اتمام عملیات مرمتی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار اسکو، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم شریف شهرستان اسکو بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول