اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان خبر داد

برگزاری جشنواره تاریخ شفاهی انقلاب زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: جشنواره تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره تاریخ شفاهی انقلاب زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان مهدی عباسی ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی اقدام به استخراج منویات مقام معظم رهبری در دیدار با جهادگران کرده است اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان زنجان هشت پروژه برای خود در این رابطه تعریف کرده است.

وی برگزاری جشنواره تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی زنجان و همچنین جشنواره رزق حلال را از جمله برنامه‌های تعریف شده جهاد دانشگاهی استان زنجان اعلام کرد.

عباسی انجام تحقیق توسط نسل امروز و دانشگاهی را از جمله ویژ‌گی‌های انجام تحقیق درباره تاریخ شفاهی انقلاب در زنجان برشمرد و گفت: شناسایی و مستند کردن این انقلاب از جمله حضور آحاد مردم در آن از اهداف برگزاری جشنواره تاریخ شفاهی انقلاب در زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در ثبت تاریخ شفاهی انقلاب کاری انجام نشده است ادامه داد: با توجه به بالا رفتن سن اغلب افراد درگیر در انقلاب اگر کاری انجام نشود این تاریخ از بین می‌رود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان برگزاری جشنواره رزق حلال را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی اعلام کرد و افزود: این جشنواره با تعریف مصادیق و شاخص‌های رزق حلال با کمک اساتید و علمای حوزوی انجام می‌شود.

در ادامه جلسه مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه هیچ کاری در تاریخ شفاهی انقلاب ایران انجام نشده است، تاکید کرد: چند دانشگاه خارجی که کارهایی در این رابطه انجام داده‌اند تحقیقات از دیدگاه خودشان به مسئله انجام شده است.

محمدحسین حسنی با اشاره به اینکه اسناد و عکس‌های ارائه شده به جشنواره تاریخ شفاهی انقلاب به نام خود افراد چاپ خواهد شد ادامه داد: برای به سرانجام رساندن این جشنواره 30 دانشجو از دانشگاه‌های فعال در استان پس از گذراندن دوره‌های کارگاهی همکاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای ثبت و ضبط خاطرات افراد شاخص شناسایی شده یک گروه تصویربرداری و همچنین چند داستان‌نویس نیز با گروه همکاری می‌کنند.

مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان تهیه و توزیع فراخوان جشنواره، تکمیل تیم داوری و هیئت علمی جشنواره، انجام کار تحقیق توسط تیم دانشجویی، طبقه‌‌بندی، ویرایش و انتشار آثار تهیه شده و در نهایت برگزاری جشنواره را مراحل پیش‌بینی شده برای جشنواره تاریخ شفاهی انقلاب در زنجان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انتخاب علمای شاخص بومی و غیر بومی برای عضویت در هیئت علمی جشنواره رزق حلال خبر داد و گفت: این جشنواره برای عملیاتی شدن نیاز به همکاری مجمع امور صنفی و همچنین اتاق بازرگانی هم دارد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول