اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وحشت آل‌سعود از گسترش موج اعتراض‌ها به دیگر مناطق عربستان

خبرگزاری فارس: گسترش دامنه اعتراض‌های مردمی و دانشجویی در عربستان و ورود آن به مرحله‌ای جدید جهت مقابله با ظلم و ستم روا داشته شده بر آنها مقامات مسئول سعودی را به شدت به وحشت انداخته است.

وحشت آل‌سعود از گسترش موج اعتراض‌ها به دیگر مناطق عربستان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری نهرین، گسترش دامنه اعتراض‌های مردمی و دانشجویی در عربستان و ورود آن به مرحله‌ای جدید جهت مقابله با ظلم و ستم روا داشته شده بر مردم عربستان توسط خاندان سعودی مقامات رژیم سعودی را به شدت به وحشت انداخته است.

در این راستا "فیصل بن خالد"، حاکم منطقه عسیر در شمال عربستان معترضان این منطقه را به دلیل اینکه درپی احقاق حقوق خود هستند، به مجازات تهدید کرد.

هنوز 24 ساعت از این تهدیدها نگذشته بود که شاهزاده "متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز"، رئیس گارد ملی رژیم سعودی در سخنانی تلاش کرد، اعتراض‌های مردمی را به عوامل خارجی و فتنه‌انگیزی این عوامل ارتباط دهد.

شاهزاده متعب از دست داشتن طرف‌های خارجی برای برهم زدن امنیت و ثبات عربستان هستندسخن گفت و به ظن خویش به این طرف‌ها هشدار داد، اما نامی از این طرف‌ها به میان نیاورد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز نوشت: شاهزاده متعب بن عبدالله در بازدید از مقر گارد ملی به مسئولان نظامی و غیرنظامی این مقر گفت که برخی طرف‌های خارجی به دنبال بر هم زدن امنیت و ثبات در کشورمان هستند.

این هشدار نشان می‌دهد که خاندان حاکم بر عربستان از گسترش تظاهرات ابها و سرایت آن به دیگر مناطق و شهرهای عربستان به شدت بیمناک هستند و از این وحشت دارند، مبادا این اعتراض‌ها به فروپاشی حکومت آل‌سعود منجر شود.

این شاهزاده سعودی با اشاره به ناآرامی‌های منطقه‌ای گفت: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه لازم است که در قبال امنیت کشور خود بسیار حساس عمل و اقدامات مغرضانه‌ای برخورد کنیم که هدف آن بر هم زدن امنیت و ثبات کشور است.

وی گفت: درخواست اصلاح خطاها و اشتباهات نباید از طریق اخلال در امنیت و ثبات کشور صورت گیرد و نسبت به حوادث جاری در دانشگاه ابها ابراز تاسف و آن را "حادثه‌ای وارداتی" توصیف کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول