اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

30 هزار زندانی سیاسی در عربستان

خبرگزاری فارس: یک سازمان حقوقی عربستانی از وجود 30 هزار زندانی سیاسی در زندان‌های رژیم سعودی خبر داد.

30 هزار زندانی سیاسی در عربستان

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میدل ایست آنلاین، یک سازمان حقوقی عربستانی اعلام کرد که شمار زندانیان سیاسی در کشور عربستان به حدود 30 هزار نفر می‌رسد که در شرایط دشواری از جمله انواع شکنجه و بدرفتاری قرار دارند.

از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل در گزارشی از مسئولان سعودی خواست فورا 6 شهروند عربستانی را آزاد کنند که از یک سال پیش تاکنون بدون محاکمه در بازداشت بسرمی‌برند.

شبکه اطلاعات حقوق بشر عربی نیز با انتشار بیانیه‌ای حمله خشونت آمیز نیروهای امنیتی به دانشجویان دختر عربستانی دانشگاه ابها در شما عربستان را محکوم کرد.

این دانشجویان هفته پیش در دانشگاه "ملک خالد" در شهر ابها برای مطالبه حقوق خود تحصن کرده بودند که مورد حمله نیروهای امنتی سعودی قرار گرفتند، در این حمله یک دانشجوی دختر کشته و 53 نفر دیگر مجروح شدند.

پس این حادثه نیروهای سعودی "مجاهد الغانم"، دانشجویی که به کمک دانشجویان دختر شتافته بود، را بازداشت کردند. به دنبال این اقدام تجاوزکارانه اعتراض‌های مردمی و دانشجویی گسترده‌ای نسبت به این تجاوز صورت گرفت که جدای از شهر ابها به دیگر مناطق و شهرهای عربستان سعودی نیز سرایت کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول