اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراف شاهزاده سعودی به وجود فساد گسترده در عربستان

خبرگزاری فارس: شاهزاده "طلال بن عبدالعزیز"، برادر پادشاه عربستان سعودی با اعتراف به وجود فساد گسترده و فراگیر در این کشور خواستار مقابله با این وضعیت شد.

اعتراف شاهزاده سعودی به وجود فساد گسترده در عربستان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، شاهزاده "طلال بن عبدالعزیز" در صفحه شخصی خود در یکی از پایگاه‌های اجتماعی به وجود فساد فراگیر در کشور عربستان اعتراف کرد.

این شاهزاده سعودی که خود یکی از بزرگ‌ترین افراد مفسد خاندان سعودی به شمار می‌آید، در ادامه نوشت: وضعیت کشور به گونه‌ای است که حتی صدای انتقادهای من نیز به گوش حاکمان کشور نمی‌رسد!

وی در ادامه نوشته است: کمیته ملی مبارزه با فساد که اخیرا در کشور تشکیل شده باید همه موارد فساد در عربستان را مورد بررسی قرار داده و با آن مقابله کند.

نظرسنجی اخیر صورت گرفته از 627 شهروند عربستانی نشان می‌دهد، حدود 77 درصد شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی بر وجود فساد مالی و اداری به شکل گسترده در این کشور تاکید می‌کنند.

فساد گسترده اداری و مالی در عربستان حتی باعث انتقاد برخی از روحانیون این کشور شده، به طوری که "عبد العزیز الفوزان"، استاد فقه تطبیقی مرکز آموزش عالی دستگاه قضایی عربستان اخیرا از حاکمیت روابط به جای ضوابط و رشوه و ارتشا در ادارات دولتی این کشور به شدت انتقاد و آن را نمونه بارز فساد در عربستان خواند و خواستار ریشه‌کن کردن آن شد.

این استاد دانشگاه ضعف قوانین، عدم حاکمیت قانون و احتکار قدرت را مهم‌ترین عوامل گسترش فساد در عربستان را دانست.

مردم عربستان با وجود بهره‌مندی این کشور از درآمدهای فراوان و سرشار حاصل از فروش نفت و اماکن زیارتی از فقر، بی‌عدالتی، بیکاری و مشکلات اجتماعی دیگر به شدت رنج می‌برند.

کارشناسان علت این امر را در انتصابی و غیرانتخابی بودن دستگاه حاکمیت، فقدان نظارت مردمی بر قدرت و هزینه بودجه، نبود قانون اساسی مدرن، انحصار قدرت در دست خاندان سعودی و وابستگی حاکمیت این کشور به غرب به ویژه آمریکا می‌دانند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول