اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

خدمت در قم برکتی الهی است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: خدمت در قم یکی از برکات الهی و توفیقات خداوند اشخاص است.

خدمت در قم برکتی الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با تولیت و اعضای شورای معاونین آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: تحول زیادی در دوره مدیریت جدید آستانه مقدسه به وجود آمده و این امر نشانه توفیق تولیت حرم مطهر است.

وی افزود: تمام افرادی که در آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تلاش می‌کنند دارای توفیق زیادی از جانب خداوند بوده و برکت بسیاری نصیب آنها شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قم نیازمند معرفی بیشتر در سراسر کشور و جهان است، گفت: شهر قم جایگاه رفیعی در بیان اهل‌بیت(ع) به ویژه در دوره آخرالزمان دارد بنابراین باید با بهره‌گیری از روایات به معرفی بیشتر این شهر پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مورد اهل قم خاطرنشان کرد: مردم قم عظمت زیادی داشته و باید روایات مربوط به این مسئله به صورت تابلوهایی در معرض بازدید همگان به خصوص زائرین و مسافرین قرار گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه تمام ستمگرانی که قصد حمله به قم را داشته‌اند توسط خداوند بسزای اعمال خود رسیده‌اند ابراز کرد: تاسیس حوزه علمیه قم همزمان با سلطنت رضاخان بود و این پادشاه ستمگر نیز تمام تلاش خود را برای نابودی دین به کار بسته بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: زمانی که رضاخان قانون ممنوعیت حجاب را در کشور اجرا کرد، آیت‌الله حائری شیرازی نامه‌ای در اعتراض به این کار به او نوشت اما قلدرمآبی رضاخان مانع از پاسخگویی مستقیم به این مرجع تقلید شد و سرانجام نخست وزیر، جواب موسس حوزه علمیه قم را داد و پس از آن نیز شخص رضاشاه به نزد آیت‌الله حائری رفت و به او گفت در صورت دخالت حوزه‌های علمیه در کار کشور، تمام آن را با خاک یکسان خواهم کرد اما خداوند او را بسزای اعمالش رساند.

وی با اشاره به روایاتی در مورد شهر قم افزود: در آخرالزمان کسی وجود نخواهد داشت که صدای حق و عدالت را از قم نشنیده باشد و اکنون نیز بیداری اسلامی منطقه نشأت گرفته از قم و ارزش‌های ناب اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: تعداد مسلمانان در کشورهای اروپایی زیاد بوده و امام جمعه مساجد آنها توسط وهابیون تعیین می‌شود بنابراین باید تلاش کنیم افرادی را در حوزه‌های علمیه قم تربیت کنیم تا در کشورهای اروپایی مشغول به فعالیت شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به تشکیل کرسی فقه شیعی در قاهره و خالی بودن آن از پیش از انقلاب تاکنون گفت: باید اساتید مجربی را که مسلط به چندین زبان خارجی هستند تربیت کنیم تا در این مراکز مشغول به تدریس شوند.

وی با تاکید بر آموزش فقه مقارن به طلاب حوزه‌های علمیه افزود: شبهات زیادی توسط وهابیون و علیه فضائل اهل‌بیت(ع) ساخته شده است تا نقش ائمه‌اطهار(ع) را در اسلام کم رنگ جلوه دهند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شهر قم جدا از حوزه‌های علمیه نیست اظهار کرد: امیدواریم تمام مسئولین به ویژه مدیران و معاونین حرم مطهر حضرت معصومه(س) تلاش خود را برای معرفی قم و اسلام ناب به سراسر جهان به کار گیرند زیرا این انقلاب زمینه ظهور قیام مهدوی است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول