اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ماسـوله:

ماسوله پذیرای 200 هزار گردشگر نوروزی است

خبرگزاری فارس: شهردار ماسوله گفت: شهرک تاریخی ماسوله آماده پذیرش بیش از 200 هزار مسافر و گردشگر نوروزی است.

ماسوله پذیرای 200 هزار گردشگر نوروزی است

 یحیی یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروز ماسوله از 25 اسفند تا 15 فروردین فعالیت دارد، اظهار داشت: در ایام نوروز با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر پایگاه اطلاع‌رسانی در شهرک تاریخی ماسوله استقرار می‌یابد که جابه‌جایی مهمانان نوروزی به مسافر کاشانه‌ها و هتل‌ها را به‌عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 80 مسافرکاشانه مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند، افزود: این مسافر کاشانه‌ها از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در 3 درجه سطح‌بندی شده که تعرفه بهای آنان بر اساس این درجه‌بندی است.

این مسئول، ادامه داد: همچنین مسافرکاشانه‌های دیگر نیز در حال دریافت مجوز و درجه سطح خود در ماسوله هستند.

وی با تصریح بر اینکه در محدوده شهرک تاریخی ماسوله 4 هتل وجود دارد، اذعان داشت: با توجه به کوهستانی بودن ماسوله، بسیاری از مردم مهمان‌نواز این شهرک خانه‌های خود را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهند که به طور میانگین این تعداد از مسافر کاشانه‌ها، هتل‌ها و منازل مسکونی گنجایش استقرار یک‌هزار گردشگر را دارند.

یوسف‌پور با بیان اینکه نوروز 90 بالغ بر 185 هزار نفر مهمان شهرک تاریخی ماسوله بودند، یادآور شد: با توجه به تجربه نوروز سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود  نوروز سال جدید 200 هزار مسافر و گردشگر وارد شهرک تاریخی ماسوله شوند که برای این تعداد از مسافران تمهیدات لازم صورت گرفته و تمام دستگاه‌های خدماتی در ایام نوروز آماده‌باش هستند.

وی افزود: کشیک مرکز بهداشت، اورژانس و هلال احمر در شهرک با تمام امکانات به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی می‌شوند.

شهردار ماسوله از توزیع 20 هزار بروشور گردشگری بین مسافران نوروزی خبر داد و ابراز داشت: بروشورهای مذکور توسط شهرداری ماسوله برای معرفی بهتر و بیشتر این منطقه گردشگری در ایام نوروز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد که امیدواریم در راستای ارائه خدمات مناسب‌تر و امکانات رفاهی بهتر مهمانان نوروزی ماسوله با خاطرات خوش این شهرک را ترک کنند.

وی، برگزاری مراسم آیینی و سنتی نوروز در شهرک تاریخی ماسوله را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و بیان داشت: در روزهای ابتدای نوروز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری فومن مراسم سنتی و بومی «هفت‌سین گردان» در سطح شهرک ماسوله با حضور گردشگران برگزار می‌شود و موزه مردم‌شناسی ماسوله نیز در تمام ایام نوروز برای بازدید مهمانان دایر است.

یوسف‌پور، با تاکید بر اینکه گردشگران حفظ و صیانت از بافت سنتی شهرک تاریخی ماسوله را برای خود تکلیف بدانند، خاطرنشان کرد: قدمت شهرک تاریخی ماسوله به قرن هشتم هجری‌قمری می‌رسد و نوع معماری این شهرک تاریخی، بومی و سنتی است که با توجه به شرایط معماری ماسوله، امیدواریم گردشگران در حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و بافت سنتی ماسوله کوشا و دقیق باشند و نکات بهداشتی و نظافت را رعایت کنند.

وی، اسد محله، ریحانه‌بر، خانه‌بر، مسجد بر، کشه‌سرعلیا و کشه‌سر سفلی را از محلات این شهرک تاریخی نام برد و اذعان داشت: مقبره امامزاده عون بن محمد بن علی (ع) در این شهرک تاریخی قرار دارد که بسیاری از مسافران برای زیارت این امامزاده وارد ماسوله می‌شوند.

شهردار ماسوله، با بیان اینکه ماسوله از مناطق منحصر به‌فرد گیلان است، تصریح کرد: ماسوله در ۳۵ کیلومتری شهرستان فومن قرار دارد و جمعیت آن بیش از یک‌هزار نفر است و به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری بیشتر مردم آن از طریق فروش صنایع دستی زندگی می‌کنند.

وی درباره سوغات ماسوله، ابراز داشت: حلوا کنجدی، جوراب پشمی، عروسک‌های دستباف، چاقو و ابزار آلات کشاورزی از جمله محصولات مهم ماسوله است که مهمانان با خود به سوغات می‌برند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول