اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر خلخال خبر داد

برگزاری دوره آموزشی جستجو و نجات از آوار

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خلخال از برگزاری اولین دوره آموزش تخصصی جستجو و نجات از آوار در شهرستان خلخال خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی جستجو و نجات از آوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالرزاق بابایی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزشی امدادگران خلخال و کوثر در شهر خلخال اظهار داشت: به لحاظ ارتقای سطح آموزشی امدادگران شهرستان‌های خلخال و کوثر با حضور 50 نفر از امدادگران این دو شهرستان دوره یک هفته‌ای با حضور مربیانی از استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

وی تصریح کرد: ‌در این دوره آموزشی امدادگران با نحوه آواربرداری، جستجو در آوار، کار با دستگاه زنده‌یاب و سرعت عمل در جستجو و نحوه عمل صحیح در نجات مصدومان از زیر آوار آشنا شدند.

بابایی در ادامه ضرورت برگزاری دوره‌های تخصصی را برای امدادگران یادآور شد و خاطر نشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است سال آینده دوره‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان، جاده و... برگزار شده تا امدادگران هلال‌احمر بتوانند از این دوره‌های آموزشی تخصصی استفاده کنند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: طرح نوروزی هلال‌احمر از 25 اسفند ماه در شهر خلخال آغاز شده و این طرح تا 15 فروردین ماه سال آینده با هدف کمک‌رسانی و امداد به حادثه‌دیدگان احتمالی برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: ما علاوه بر تجهیز و تدارک این نیروها اقدام به راه‌اندازی چادرها و خیمه‌های نماز و همچنین راهنمای گردشگران می‌کنیم تا بتوانیم آنها را با اماکن و فضاهای تاریخی، گردشگری خلخال آشنا کنیم.

به گزارش فارس، رئیس جمعیت هلال‌احمر خلخال به ضرورت ارتقای مهارت و آشنایی نیروهای امدادگر با جدیدترین روش‌ها و شیوه‌های امداد اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر به عنوان یک دستگاه تخصصی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی متنوعی نیز دارد که در طول سال با هدف روان‌سازی بسیاری از امور و رسیدن به اهداف مد نظر خود انجام می‌دهد.

بابایی افزود: ایام نوروز فرصت مناسبی است تا بخشی از تجربیات و توانمندی‌ها به منصه ظهور رسیده و امدادگران ما بتوانند شایستگی‌های خود را بهتر از گذشته انجام دهند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول