اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

تعداد دانشکده‌های دانشگاه مازندران به 18 دانشکده رسید

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مازندران گفت: در یک‌سال گذشته تعداد دانشکده‌های دانشگاه مازندران از 11 دانشکده به 18 دانشکده ارتقا یافت.

تعداد دانشکده‌های دانشگاه مازندران به 18 دانشکده رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور در گردهمایی مدیران دانشگاه مازندران که عصر امروز با حضور مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم در سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد، گفت: افتخار ما این است که اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران از بهترین نخبگان کشور هستند و دانشگاه مازندران از این بابت به خود می‌بالد.

احمدپور با بیان اینکه تعداد اعضای هیئت علمی در سال گذشته 191 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد اعضای هیئت علمی جذب شده در طول یک سال گذشته حدود 60 نفر بوده است.

وی با بیان این موضوع که جلسات هیئت ممیزه دانشگاه به صورت مرتب در فاصله زمانی هر 15 روز یک‌ بار تشکیل می‌‌شود درباره عملکرد این هیئت یادآور شد: تا قبل از مرداد 89 اعضای هیئت علمی ارتقا یافته در دانشگاه را 25 نفر دانشیار و 13 نفر استاد تشکیل می‌دادند که این تعداد طی 15 ماه گذشته و از زمانی که جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود به 46 نفر دانشیار و 17 نفر استاد افزایش یافته است.

احمدپور تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران را 245 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 140 نفر استادیار، 46 نفر دانشیار، 17 نفر استاد و 46 نفر مربی هستند.

رئیس دانشگاه مازندران گسترش تحصیلات تکمیلی را از دیگر اهداف مهم دانشگاه مازندران اعلام کرد و افزود: گسترش تحصیلات تکمیلی و ارتقای مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی سهم دانشجویان دانشگاه‌های استان را در دانشگاه‌های دولتی استان مازندران حدود 10 درصد اعلام کرد و افزود: سهم دانشگاه مازندران در این بین و از تعداد بیش از 24 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در دانشگاه دولتی استان، 12 هزار دانشجو است.

احمدپور در ادامه با تأکید بر فناوری‌های نوین و علوم جدید افزود: دانشکده علوم نوین در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه مازندران ایجاد می‌شود و دارای رشته‌های جدیدی است که بعضی از آنها برای نخستین بار در سطح کشور ایجاد می‌شود.

وی درباره افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه گفت: دانشجویان دانشگاه مازندران در مقطع کارشناسی در 85 رشته در دوره‌های روزانه و شبانه، 60 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و 30رشته گرایش در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه مازندران یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده در طول حدود یک سال و نیم گذشته در دانشگاه مازندران توانستیم، 28 رشته را در مقطع کارشناسی ارشد و هفت رشته را در مقطع دکتری را در دانشگاه افزایش دهیم.

وی همچنین از ایجاد کمیسیون‌های تخصصی در یک سال گذشته در دانشگاه مازندران خبر داد و افزود: کمیسیون تخصصی گروه‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی، کمیسیون تخصصی گروه علوم انسانی، کمیسیون تخصصی گروه علوم پایه، کمیسیون تخصصی گروه علوم اجتماعی و زبان و ادبیات و کمیسیون تخصصی گروه فنی و مهندسی در دانشگاه ایجاد شده است.

احمدپور در پایان گفت: در یک سال گذشته تعداد دانشکده‌های دانشگاه مازندران از 11 دانشکده به 18 دانشکده ارتقا یافت.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول