اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرهنگ‌‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

کتاب ترادف در قرآن چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فرهنگ‌‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از چاپ کتاب ترادف در قرآن به منظور پرداختن به واژگان مترادف و هم معنا در قرآن در آینده خبر داد.

کتاب ترادف در قرآن چاپ می‌شود

حجت‌الاسلام عیسی عیسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: پروژه‌های قرآنی مرکز در زمینه فرهنگ‌نامه‌ها در دستور کار این گروه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های بازنگری فرهنگ‌نامه‌های قرآن، ترادف در قرآن و نقش سیاق در تفسیر و فقه قرآن از جمله پروژه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن بوده که در گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی تعریف شده است.

مدیر گروه فرهنگ‌‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: ترادف در قرآن از دیگر پروژه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن بوده که به بحث نظریه ترادف در قرآن، واژگان مترادف و هم معنا در قرآن می‌پردازد.

وی ادامه داد: این کتاب برای دریافت مجوز به شورای پژوهش مرکز فرهنگ و معارف قرآن ارسال و کارهای نهایی دو جلد از این کتاب انجام شده است.

عیسی‌زاده با اشاره به پروژه نقش سیاق در تفسیر و فقه گفت: این پروژه یکی از مبحث‌های مهم و عمیق بوده که در تفسیر و فقه مطرح است و این مسئله را تبیین می‌کند که آیا می‌توان از سیاق کلمات و جملات قرآنی، برداشتی داشت.

وی خاطرنشان کرد: ترجمه عربی فرهنگ قرآن از دیگر پروژه‌های گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن بوده که کارهای نهایی و صفحه‌آرایی آن انجام شده است.

مدیر گروه فرهنگ‌‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد: طرح‌های فرهنگ‌نامه کتاب‌های آسمانی و ترجمه عربی فرهنگ موضوعی تفاسیر همچنین برای ارائه آماده شده و در آینده اجرایی می‌شود. 

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول