اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران:

داشتن شغل مناسب حق هر ایرانی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: داشتن شغل مناسب حق هر ایرانی است.

داشتن شغل مناسب حق هر ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز عشرت شایق ظهر امروز در دیدار جمعی از جوانان شهرستان اسکو با بیان اینکه داشتن شغل حق هر ایرانی است، اظهار داشت: از هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست که بخواهد به واسطه فراهم کردن زمینه برخورداری شهروندان و روستاییان از این حق قانونی، برسر او منت گذارد.

وی، داشتن شغلی آبرومند و هدفدار را از حقوقی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هر شهروند ایرانی به رسمیت شناخته است، دانست و افزود: هر نوع تلاش برای اشتغالزایی در حقیقت احقاق و احیای این حق است و هر نماینده و مسئولی که بتواند فرصت اشتغال برای فرد یا گروهی فراهم کند در واقع به وظیفه خود در قبال مردم عمل کرده است.

شایق، احیای اصول و بندهای مختلف قانون اساسی کشور را از اصلی‌ترین وظایف وکلای مردم در خانه ملت اعلام کرد و گفت: نماینده‌ای که بتواند در چارچوب مصالح ملی و عمومی، برای احیا و اجرایی کردن اصول متعدد قانون اساسی به ویژه احقاق حقوق مردم گام‌های موثری بردارد بزرگ‌ترین خدمت را به حوزه انتخابیه خود کرده است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به وعده‌ها و شعارهای تبلیغاتی برخی از افراد در مورد ایجاد شغل برای جوانان تصریح کرد: متأسفانه بی‌تدبیری برخی از برنامه‌نویسان و دستگاه‌های مرتبط با بحث اشتغال و کارآفرینی طی سالیان گذشته، مشکل بیکاری را به معضلی بزرگ تبدیل ساخته که جز با همت و تلاش مضاعف و هماهنگی بخش‌های مختلف حاکمیت، قابل حل نیست و هر شعاری که بدون ارائه راه‌حل عملی در این رابطه داده شود نوعی مردم‌فریبی تلقی می‌شود.

وی، سوءاستفاده برخی صاحبان قدرت و ثروت از موضوع بیکاری جوانان را ظلم مضاعف در حق آنها نامید و افزود: دادن وعده‌های غیرقابل اجرا و فرافکنی در بحث ایجاد اشتغال، موجب سرخوردگی بیشتر جوانان و بدبینی آنان نسبت به مسئولان می‌شود.

شایق با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی درازمدت در کاهش نرخ بیکاری در کشور گفت: در عین حال باید برنامه‌های کوتاه‌مدت نیز با هدف تدوین راه‌های تقویت تولید داخلی و افزایش همکاری و همدلی بین کارفرمایان و کارگران برای حفظ اشتغال موجود و گسترش آن صورت گیرد که نظارت دقیق و موشکافانه بر گلوگاه‌های اقتصادی کشور و سوق دادن سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید و درک متقابل کارفرما و کارگر از مشکلات همدیگر از مهمترین این برنامه‌ها در شرایط کنونی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول