اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی

خراسان‌رضوی کمبود آب ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: در سطح خراسان‌رضوی، به هیچ وجه مشکل کمبود آب نداریم.

خراسان‌رضوی کمبود آب ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی، صبح امروز در جلسه کارگروه تحول اقتصادی خراسان‌رضوی که در دفتر استانداری خراسان‌‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری، 2 برابر میانگین سال قبل در سطح استان بارندگی داشته‌ایم و بر این اساس مشکل کمبود آب نخواهیم داشت.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: 5 درصد آب موجود در سطح استان در بخش خانگی و حدود 3 درصد نیز در بخش صنعت مصرف می‌شود و بخش کشاورزی با 92 درصد، بالاترین میزان مصرف را در اختیار دارد و برای کاهش آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق هستیم.

صلاحی با تأکید بر مکانیزه کردن سیستم آبیاری کشاورزی، تصریح کرد: در سال جاری، ده برابر میانگین 33 سال بعد از انقلاب، آبیاری مکانیزه شده و از این طریق، در بخش کشاورزی 60 تا 65 درصد صرفه‌جویی انجام شده است.

وی ادامه داد: باید آب مصرفی در خانه‌ها و هم‌چنین شهرک‌های صنعتی مجدداً تصفیه شود و در بخش کشاورزی استفاده شود.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: بخش خصوصی باید برای سرمایه‌گذاری در تصفیه آب‌های صنعتی به صورت جدی وارد شود و البته در این زمینه باید در سطح استان، از سیاست‌های تشویقی نیز استفاده کرد.

صلاحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم ایجاد مشاغل پایدار در روستاها اظهار کرد: رسیدگی به روستاها، عین عدالت است و سرشماری انجام شده در سال 90 نشانگر این است که جمعیت روستایی یک درصد افزایش داشته است و این ناشی از رسیدگی‌های مداوم سال‌های اخیر به روستاها است.

وی تأکید کرد: در 2 سال گذشته، جمعیت مهاجر بسیار کمی از روستاها به شهرها آمده‌اند و در مقابل بخشی از جمعیت شهری که قبلاً در روستا ساکن بوده‌اند، مجدداً به روستای خود بازگشته‌اند.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال آینده محصول از کشاورز با قیمت بالاتری خریداری می‌شود و با قیمتی ارزان‌تر در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

صلاحی گفت: توسعه روستایی زیربنای توسعه شهری است و بهترین راهکار توسعه خراسان‌رضوی و هم‌چنین کاهش حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد، افزایش ماندگاری در روستاها از طریق بهبود خدمات ارائه شده در این مناطق است.

وی در پایان با اشاره به امضای قرارداد ناوگان خط دوم قطار شهری مشهد، افزود: به زودی بر تعداد واگن‌های قطار شهری مشهد اضافه می‌شود و ظرفیت انتقال مسافر از 70 هزار نفر به 200 هزار نفر به صورت روزانه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول