اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

آمار سزارین در قم باید کاهش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم کاهش آمار سزارین تاکید کرد و گفت: باید شاخص مرگ مادر تا سال 94 به 16 درصد هزار تولد زنده برسد.

آمار سزارین در قم باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سید شمس‌الدین حجازی در جلسه کمیته پیشگیری از مرگ مادران با اشاره به عوارض ناشی از زایمان سزارین اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها و کارکنان حوزه بهداشت و سلامت خانواده در کاهش آمار سزارین نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با تقویت اهرم‌های نظارتی بر روند عملکرد متخصصان زنان و زایمان که بیشترین حجم عمل سزارین را در پرونده دارند روند نظارت‌ها و برخوردها افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر لزوم مراقبت‌های قبل از بارداری و دوران 6 هفته نخست بارداری افزود: رعایت نکات بهداشتی، مراجعه به موقع به پزشک و فراگیری آموزش‌های لازم از مواردی است که موجب کاهش آمار مرگ و میر مادران باردار می‌شود.

حجازی با اشاره به اینکه پیشگیری از مرگ و میر مادران باردار از شاخص‌های پیشرفت و توسعه جوامع به‌شمار می‌رود، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و با گسترش شبکه بهداشتی و درمانی آمار مرگ مادران باردار به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در شاخص‌ها و میزان پیشگیری از مرگ مادران باردار در استان قم موفقیت‌های بسیاری به دست آمده است، اظهار داشت: با برنامه ریزی، توسعه امکانات و خدمات و اجرای برنامه‌های مراقبتی باید میزان مرگ و میر مادران باردار به صفر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه از زمان حضور مادران باردار در مراکز درمانی دولتی و خصوصی در هر ساعت از شبانه روز باید خدمات لازم درمانی و مراقبتی با پیش بینی نیروی انسانی لازم در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: مجموع این خدمات به همکاری و مشارکت خانواده‌ها موجب تولد نوزاد سالم و حفظ سلامت مادران می‌شود.

حجازی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها باید شاخص مرگ مادر تا سال 94 به 16 درصد هزار تولد زنده برسد، افزود: در حال حاضر و با مراقبت‌های انجام شده این میزان در استان قم جلوتر از برنامه پیش بینی شده و طبق آخرین آمار 11 درصد هزار تولد زنده است.

انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول