اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان بیرجند خبر داد

جمع‌آوری 196 متکدی از سطح شهر بیرجند

خبرگزاری فارس: مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان بیرجند از جمع‌آوری 196 متکدی در سطح شهر بیرجند در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 96 نفر در نیمه نخست سال 90 از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند.

جمع‌آوری 196 متکدی از سطح شهر بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی زنیدی ظهر امروز در جمع مسئولان اجتماعی خراسان‌جنوبی به اقدامات این مجموعه در راستای کاهش تعداد متکدیان سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیرجند یک شهر فرهنگی است وجود متکدیان در سطح شهر زیبنده این منطقه نیست.

وی افزود: جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر یکی از برنامه‌های کوتاه‌مدت برای حل این مشکل است تا چهره شهر پاک‌سازی شود که این کار با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی انجام می‌شود.

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان بیرجند تصریح کرد: در مراحل جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر یک خانه گروهی که افرادی را از روستاها و خارج شهر برای تکدی‌گری جمع‌آوری کرده بود، شناسایی شد.

زنیدی افزایش آمار مهاجرت در استان به مناطق شهری را یکی از دلایل اصلی تکدی‌گری عنوان کرد و گفت:‌ عواملی مانند بیکاری و خشکسالی در استان سبب مهاجرت افراد می‌شود و در شهرها نیز برخی از این افراد به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی ادامه داد: البته در برخی از موارد افرادی هستند که این کار را حرفه خود می‌دانند و بدون هیچ دلیل منطقی به تکدی‌گری می‌پردازند.

* فقر فرهنگی برخی از افراد را به سمت تکدی‌گری می‌کشاند

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان بیرجند اعتیاد، بدسرپرستی و فقر مادی و فرهنگی را از دیگر عوامل مهم روی آوردن افراد به تکدی‌گری عنوان کرد.

زنیدی به آمار متکدیان جمع‌آوری شده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در شش ماه نخست سال 89 تعداد 117 نفر جمع‌آوری شدند همچنین در نیمه دوم سال 89 نیز تعداد 230 نفر جمع‌آوری شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 36 نفر از متکدیان از اتباع افغانی بودند که در سطح شهر اقدام به تکدی‌گری کرده بودند.

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان بیرجند افزود: کار جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر در ایام نوروز با اهتمام بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول