اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

محل کسب درآمد متکدیان ناامن شده است

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: محل کسب درآمد متکدیان در شهر اردبیل ناامن شده است.

محل کسب درآمد متکدیان ناامن شده است

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شهرداری اردوگاه سکونت متکدیان و ساماندهی آنها را چند سالی است راه‌اندازی کرده و ما به طور میانگین 20 متکدی همیشگی داریم که در ایام مختلف سال به انحای مختلف سعی می‌کنند با سوء‌استفاده از فرصت‌های پیش آمده تکدی‌گری کنند.

وی با ارائه یک آمار جالب در مورد درآمد یکی از متکدیان گفت: متکدی را سراغ داریم که به درآمد کمتر از 50 هزار تومان در روز قانع نیست و هر چقدر او را تحت فشار قرار داده و حتی به اردوگاه تبعید می‌کنیم، اعلام می‌کند ممر درآمد من از همین تکدی‌گری است.

بدری اغلب متکدیان استان را غیربومی و سرازیر شده از سایر استان‌ها اعلام کرد و بیان داشت: در ساعاتی از روز متکدیان از فرصت شلوغی فضای شهر استفاده کرده و فعالیت می‌کنند در حالی که سعی کرده‌ایم محل فعالیت آنها را ناامن کنیم.

این مسئول با گلایه از بهزیستی در نپذیرفتن مسئولیت حمایت از متکدیان اظهار داشت: زمانی که شهرداری با اکیپ خود به جمع‌آوری متکدیان می‌پردازد و بعد از چند روز اقامت در اردوگاه متکدیان آنها را به بهزیستی تحویل می‌دهد این مجموعه با ادعای آنکه این متکدیان نیازمند نیستند آنها را به حال خود رها می‌کند.

شهردار اردبیل تعداد متکدیان شناسنامه‌دار را 30 نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در بهار و تابستان نسبت به دو فصل دیگر تعداد متکدیان بیشتر شده ولی سعی خواهیم کرد در آستانه سال نو با یک مقابله جدی با این پدیده متکدیان سطح شهر را جمع‌آوری کنیم.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از الکترونیکی شدن کرایه اتوبوس‌های شهری اردبیل در سال آینده خبر داد و افزود: از اوایل سال آینده با حذف بلیط کاغذی، بلیط الکترونیکی را در تردد عمومی مردم جایگزین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این طرح را با اتوبوس‌های ملکی شهرداری آغاز و سپس به صورت گسترده به سایر واحدها نیز تسری می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اصلاح بسیاری از تقاطع‌ها، توجه به ساخت پارکینگ‌های عمومی و کمک به سرمایه‌گذاران در این حوزه از اولویت‌های شهرداری در توسعه مسایل شهری است.

شهردار اردبیل در ادامه بر لزوم تدوین و کامل شدن مطالعه طرح حمل و نقل درون شهری و ترافیک اردبیل تاکید کرد.

بدری ابراز داشت: اگر تا پایان سال آینده این طرح به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و طراحی شود شهرداری اردبیل قادر به انجام بسیاری از طرح‌ها با رونق بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول