اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

متکدیان گیلان ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از ساماندهی متکدیان در این استان خبر داد.

متکدیان گیلان ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت عزیز پورعزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته ساماندهی متکدیان گیلان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی میراث ارزشمند امام (ره) است و باید قدر آن را بدانیم.

وی پیگیری اجرای مصوبات کمیته ساماندهی متکدیان گیلان را ضروری خواند و افزود: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان‌، حمایت از حقوق کودکان و ارتقای کیفیت زندگی کودکان خیابانی و خانواده‌های آنها و همچنین سالم‌سازی محیط زندگی در شهرها از مصوبات هیئت وزیران است.

پورعزیزی با اشاره به نزدیک شدن ایام سفرهای نوروزی، تصریح کرد: شهرداری‌ها با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر، میدان‌ها، چهارراه‌ها و معابر عمومی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

جانشین معاون اجتماعی بهزیستی گیلان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: مرکز کودکان خیابانی از سال 1381 توسط بهزیستی گیلان تاسیس شده است.

سهیلا اکبری، پذیرش 575 کودک طبق تعریف یونیسف را از اقدام‌های مرکز کودکان خیابانی عنوان کرد و گفت: مددکاری در مورد ارجاع کودک به خانواده، مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی، تحصیل، پیش‌ودیعه مسکن، پرداخت سرمایه کار برای سرپرست فرزندان، برقراری مستمر ماهانه در مراکز یا خانواده‌ها، درمان کودک و والدین بیمار و ... از جمله فعالیت‌های سازمان بهزیستی گیلان است.

مسئول سامانکده رشت نیز در این جلسه عدم پذیرش متکدیان از طرف بیمارستان‌ها را از مشکلات برشمرد و ابراز داشت: پرداخت هزینه پزشکی قانونی برای متکدیانی که مجهول‌الهویه‌ هستند و فوت کردند، ضروری است.

مروت‌علی خدایاری به همکاری مناسب نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری رشت اشاره کرد و اذعان داشت: تقبیح تکدی‌گری نیازمند فرهنگ‌سازی و تبلیغات گسترده است.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول