اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای شهری هرمزگان:

اولویت اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ساحلی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: اولویت اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ساحلی است که این مهم نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی و وزارت نیرو است.

اولویت اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ساحلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی ظهر امروز در جریان بازدید از طرح فاضلاب شهر بندرعباس که به اتفاق خبرنگاران صورت گرفت، با تاکید بر ضرورت اجرای طرح فاضلاب شهر بندرعباس، تکمیل این طرح را مستلزم تامین منابع مالی دانست و اظهار داشت: بافت نامناسب شهری، بالا بودن هزینه‌های اجرای طرح فاضلاب و عدم تامین اعتبار کافی از عمده‌ترین چالش‌های پیش روی طرح فاضلاب این شهر است.

وی با بیان اینکه؛ تحقق طرح فاضلاب، آرزوی شهروندان بندرعباسی است، تصریح کرد: در این استان به علت بالا بودن سطح آب زیر زمینی و نفوذناپذیری زمین، فاضلاب‌ها در معابر ،خیابان‌ها و کوچه‌ها رها شده که با توجه به گرمی هوا موجب بروز بسیاری از بیماری‌ها خطرناک می‌شود.

همچنین فاضلاب‌های اطراف منازل امکان زندگی را در برخی از محلات برای ساکنین آن غیر ممکن کرده است.

خادمی اضافه کرد: با وجود چالش‌های پیش رو، رفع این معضل توجه ویژه مسئولان استانی و وزارت نیرو نسبت به اولویت اجرای طرح‌های فاضلاب در شهر‌های ساحلی را می‌طلبد.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح فاضلاب در سال 73 ادامه داد: تا کنون از یک هزار و 290 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب 670 کیلومتر آن اجرا شده و از شش ایستگاه بالابر چهار ایستگاه بالابر اجرا شده و دو ایستگاه دیگر باید اجرا شود.

خادمی تصریح کرد: مدول اول تصفیه خانه با ظرفیت متوسط 72 هزار متر مکعب در روز در سال 1383 عملیات ساخت آن به پایان رسیده و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

* برخورداری 64 درصد شهر بندرعباس از شبکه فاضلاب

مدیر عامل آبفا شهری با اشاره به اینکه؛ جمعیت تحت پوشش این طرح در سال‌های آغاز بهره‌برداری 336 هزار نفر و در سال مقصد 1410 به 763  هزار نفر بالغ خواهد شد، گفت: طول کل لوله گذاری شبکه جمع آوری حدود یک هزار و 290 کیلومتر است و تاکنون 670 کیلومتر لوله گذاری شبکه جمع آوری انجام شده است.

وی همچنین اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را یک هزارو 70 میلیارد ریال اعلام و بیان داشت: اتمام این طرح نیازمند یک هزار و 740 میلیارد ریال اعتبار است که با تامین اعتبار این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل آبفای هرمزگان ابراز داشت: در حال حاضر 64 درصد از جمعیت شهر بندرعباس دارای شبکه جمع آوری فاضلاب است.

همچنین تعداد کل انشعابات مورد نیاز شهر بندرعباس 110 هزار فقره است که از این تعداد تاکنون 66 هزار فقره انشعاب فاضلاب خانگی به سیستم شبکه جمع آوری فاضلاب شهر وصل و حدود 44 هزار فقره دیگر تا زمان افق طرح باقی مانده است.

به گفته وی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس دارای دو مدول بوده و فرآیند تصفیه به روش لجن فعال است و ظرفیت حداکثر مدول اول تصفیه خانه برای جمعیت 320 هزار نفر یا دبی متوسط 72 هزار متر مکعب در شبانه روز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ن۱۰/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول