اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جوانان هلال احمر:

وقوع 42 حادثه طبیعی در کشور در سال نیاز به آمادگی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: سالانه حدود 42 مورد حادثه در کشور رخ می‌دهد که نیاز است آمادگی لازم برای جلوگیری از این حوادث صورت پذیرد.

وقوع 42 حادثه طبیعی در کشور در سال نیاز به آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدجواد جعفریان ظهر امروز در نخستین کنگره علمی نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان قم دارای قدمتی طولانی است گفت: جمعیت هلال احمر استان قم حیات این قدمت را مدیون نیات خیر جوانانی است که در دهه‌های اخیر صادقانه به آن خدمت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه 65 سال از عمر این سازمان می‌گذرد، جمعیت هلال احمر استان قم توانسته است جایگاه مناسبی را برای خود در بین دیگر گروه‌های امدادی کشور به دست آورد.

جعفریان ادامه داد: کار امدادگر یک فعالیت اجرایی، محتوایی و علمی است که کوچک‌ترین کوتاهی در انجام آن سبب کاهش اثرات آن خواهد بود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: در هنگام بروز حادثه یک لحظه تلاش و کار بیشتر منجر به نجات جان یک انسان می‌شود که در دین مبین اسلام نیز به آن سفارش شده است.

وی اظهار داشت: یک حادثه می‌تواند پیوندهای یک زندگی طبیعی را از بین ببرد، ساختارهای فرهنگی را نابود و اثرات روانی بدی را بر جای گذارد.

جعفریان اذعان کرد: با توجه به اینکه ما یک کشور حادثه‌خیز هستیم و سالانه حدود 42 مورد حادثه در کشور رخ می‌دهد نیاز به آمادگی داریم تا بتوانیم از وقوع برخی حوادث جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر عنوان داشت: سالانه 25 هزار نفر در اثر حادثه رانندگی از بین می‌روند و حدود 300 هزار نفر دچار معلولیت می‌شوند که ظرفیت برخورد با این موضوع در جامعه ما بسیار مهم است.

وی ابراز داشت: فرصت پرداختن به این موضوع بسیار مهم بوده و باید در خصوص آسیب‌های اجتماعی و زلزله تولید علم داشته باشیم تا بتوانیم با کمک به تنها بازماندگان حادثه فرصت دوباره زندگی کردن را به آنان هدیه کنیم.

جعفریان افزود: آمادگی برای حادثه از مهم‌ترین وظایف و رکن اصلی یک امدادگر است که پژوهشگران جوان باید با کار علمی و محتوایی و استفاده از ادبیات علمی در این زمینه نیازها را رفع کرده و در تمام مراحل امدادی اعم از امدادهای روحی - روانی و هم جسمی آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول